השגחה פרטית: למה קריטי שתשגיחו על הכלב כאשר הוא לועס עצם

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

רבים מאיתנו עדיין זוכרים את סיפור הילדים הקלאסי "איה פלוטו" הנשאר לבדו עם מרק ועצם. באותם ימים האמינו רבים כי כלבים יכולים להיזון מעצמות, ומקסימום גם ללקק מעט מרק משאריות ארוחת הערב. אולם עצמות אינן מזון לכלבים ובוודאי שלא ניתן להסתמך עליהן תזונתית. אם כך, מדוע כלבים רבים נהנים כל כך ללעוס עצמות?

 

זהו עצם העניין

אם תתנו לכלב עצם, הוא יעוט עליה כמוצא שלל רב ויתחיל לכרסם אותה בהנאה רבה. אבל מדוע? כדי לענות על השאלה הזו עלינו לחזור אלפי שנים אחורה, אל העידן שבו כל הכלבים היו עדיין זאבים הנעזרים באינסטינקטים כדי לשרוד את החורף. בימי החורף כאשר המזון היה דל, נהגו הזאבים לחפור החוצה חלקי טרף שאותם קברו בימים טובים יותר. הם לעסו בשיניהם את העצמות, שברו אותן וליקקו את מח העצם שעוד נותן בהן. בדרך זו הצליחו לשרוד את ימי החורף הקשים. בחנות החיות pet best תוכלו למצוא עצמות כלבים מחומרים הניתנים ללעיסה בבטחה.

 

יצר הלעיסה

סיבה נוספת ללעיסת עצמות היא יצר הלעיסה המוטבע בכל כלב. הלעיסה עוזרת להסיר אבן שן, לחדד את השיניים ולחזק את שרירי הלסת. כל גזעי הכלבים חשים דחף לעשות את הפעולות הללו כיוון שהם צאצאי זאבים. חשוב לציין כי העצם איננה מזון כלבים ולא ניתן להסתמך עליה כפתרון תזונתי. היא משמשת לתעסוקה בלבד.

 

האם לתת לכלב שלי עצם?

הגשת עצם לכלב טומנת בחובה יתרונות וחסרונות. להלן מדריך קצר לסיפוק עצמות לכלבים אשר יענה לכם על שאלות רבות:

  1. לעולם, לעולם, לעולם לא לתת לכלב עצמות עוף. הן נשברות בזויות חדות ועלולות לגרום לפציעות במערכת העיכול של הכלב.
  2. ניתן לבקש מן הקצב לפרוס פרוסות של עצם ירך בקר המכילה מח, בדיוק כמו שאנחנו שמים במרק. הליקוק והלעיסה של העצם יכולה להעסיק את הכלב שעות רבות, רק השגיחו שהוא אינו מנסה לבלוע אותה.
  3. הכלב בלע עצם? התייעצו מיד עם וטרינר. העצם קשה מאד לעיכול ולא בטוח שהיא תצא בשלום באמצעים הרגילים.
  4. הדרך הכי טובה לספק את דחף הלעיסה של הכלב היא לרכוש עבורו עצמות, עור בקר ואוזני חזיר המיועדות ללעיסה ועברו עיבוד מיוחד המאפשר להם להיות בטוחים לשימוש עבור הכלב שלכם.

 

לסיכום

כלבים נהנים מאד לכרסם עצמות, אולם אין זה אומר כי אנחנו צריכים לתת להם ליהנות משאריות ארוחת הערב. יש לפעול באחריות ולהמנע מלאפשר להם ללעוס עצמות שבירות ומסוכנות ולבלוע חלקי עצמות חדים. כדי להיות בטוחים שאנו מעניקים לכלב שלנו את הטוב ביותר מומלץ לבחור בעצם בטוחה ללעיסה. באתר של בסט פט תוכלו למצוא שפע של מוצרי עצם.

כלב לועס עצם