מאילו חומרים עשויות טבעות יהלום

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

לאורך כל שנות ההיסטוריה, היו תכשיטי זהב ויהלומים גולת הכותרת של התכשיטים בעולם. במשך השנים היו גם תכשיטים שהיו עשויים מחומרים אחרים, כגון פנינים. ואולם מרגע שנמצאה הדרך לגדל פנינים ולייצר אותן באופן סיטונאי, ירד הערך שלהן פלאים. התכשיטים היחידים ששמרו על הערך שלהם, וממשיכים לשמור עליו עד היום, היו טבעות העשויות מזהב או חומרים יקרים אחרים, משובצים ביהלומים. בשורות הבאות נרחיב מעט את היריעה בנושא טבעות היהלום, החומרים שמהם הטבעות הללו עשויות וכיצד ניתן לאמוד את ערכה של הטבעת.

טבעת זהב, טבעות כסף ויהלומים

בדרך כלל, טבעות יהלום עשויות מחומרים ידרים, שהיהלום משובץ בתוכם. טבעות יהלום יכולות להיות עשויות מזהב, ברמה כזאת או אחרת של טוהר. ככל שהזהב טהור יותר, הקראט (סימון מידת הניקיון של הזהב) הוא גבוה יותר.זהב טהור שאיננו מעורב בחומרים אחרים, מוגדר כזהב 24 קראט. עם זאת, כשמדובר בטבעות, די קשה ליצר אותן מזהב טהור, שכן מדובר בחומר רך מדיי. בגלל הרכות של החומר, גם קשה לשבץ בתוכו יהלומים.

חומרים אחרים שמהם עשויות טבעות יהלומים, יכולים להיות זהב בקראט פחות גבוה, או טבעות עשויות מכסף ומשובצות יהלומים. טבעות כאלה נחשבות יקרות מאד, בכפוף לאיכות היהלום ולאיכות החומר שממנו עשויה הטבעת עצמה.

לחץ כאן לרכישת טבעת יהלום מקולקציית טבעות היהלומים של דיימונד פקטורי

וטום טבעת היהלום האיכותית והמעניינת ביותר, הושקה בתחילת שנת 2012. מדובר בטבעת היהלום הראשונה, שעשויה כל כולה מיהלום, בלי אף חומר אחר המעורב בה. מדובר בטבעת הראשונה מסוגה, ומאז לא נוצרו טבעות נוספות באותה הדרך.

טבעות אירוסין

כיצד למדוד את הערך של טבעת

ערכה של טבעת היהלום, מורכב מבדיקת הערך של שני החומרים המרכיבים אותה, כאשר בדרך כלל מדובר בזהב ויהלומים. בדיקת הזהב, נוגעת למידת הניקיון שלו. הניקיון כאמור מוגדר באמצעות הקראט – ככל שהקראט גבוה יותר, כך הזהב טהור יותר. .גם היהלומים דורשים בדיקה מקצועית של מומחה לדבר. ככל שהיהלום המשובץ בטבעת טהור יותר, כך הערך שלו גבוה יותר.כשמדובר בטבעת יהלום, ייתכנו צירופים שונים של טבעת יקרה עם יהלום יקר, טבע זולה יחסית עם יהלום יקר, טבעת יקרה עם יהלום זול או טבעת שהיהלומים המורכבים עליה הם יהלומים סינטטיים. הערך של טבעת מהסוג הזה יכול לנוע בטווחים שבין כמה מאות שקלים, לבין אלפים רבים של שקלים. הכל תלוי במשקל ובמידת הניקיון הן של הטבעת והן של היהלומים המשובצים בה.

זה המקום לציין כי בגלל הקושי המובן מאליו במדידת הערך של טבעת יהלום, קבעו חכמי הדת היהודית כי טבעת נישואין איננה יכולה לכלול יהלום. זאת, על מנת שלי תהיה אפשרות, ולו גם הקלושה ביותר, להטעיה של אישה באשר לערך הטבעת. טבעות יהלום משמשות, בגלל הסיבה הזאת ממש, אך ורק כטבעות אירוסין, אבל לא כטבעות שאפשר לקדש באמצעותן אישה לנישואין. אם יש לך עניין ברכישת טבעת אירוסין יהלום איכותית, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כעת עם דיימונד סנטר,  ולעשות צעד חשוב לרכישת הטבעת המתאימה והנכונה ביותר עבורך.