משיכת פנסיה מוקדמת – איך להשיג פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

אם מתכננים למשוך את הפנסיה שלכם מוקדם מן הרגיל, סביר להניח שהגעתם לכאן כי שמעתם שאתם עשויים לשלם לא מעט על מס הכנסה בעקבות ביצוע פעולה זו. מדובר בעניין שרבים נתקלים בו ומנסים לבדוק דרכים עקיפות שיאפשרו להם להימנע מהתשלום המיותר. יצאנו לפגוש מומחים בנושא שיסבירו לנו איך אפשר להשיג את הפטור המיוחל והאם כל אחד יכול לעשות זאת? הישארו אתנו ותקבלו את כל הפרטים החשובים בנושא.

 

רקע אודות הגורמים שליוו אותנו במהלך כתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי בחרנו שלא לכתוב בכוחות עצמנו, שכן, יש לנו לא מעט גורמים מוסמכים שבקיאים בכל הנוגע למשיכת כספים מהפנסיה. אם לומר את האמת, הם יושבים במשרד שסמוך אלינו ותמיד שמחים לסייע לנו כשאנחנו נתקלים בבעיה כלשהי בנושא. הם סייעו לנו להבין איך ניתן לבצע משיכת פנסיה מוקדמת, למה אנשים בוחרים לעשות זאת וכמובן, שבזכותם, אנחנו יודעים כעת איך אפשר להימנע מתשלום עבור מס הכנסה בעת ביצוע פעולה שכזו. זו ההזדמנות להודות להם על המידע והזמן שהקדישו לנו, בזכותם, המדריך הנוכחי רואה אור.

 

מי זכאי לקבלת הפטור?

אם הגעתם לגיל פנסיה או קרוב אליו, אתם בטח יודעים איך המדינה מתנהלת. יש כללים ברורים מאוד בכל הנוגע לקבלת פטורים שונים. גם כן, כדי לקבל פטור ממס הכנסה על משיכה מוקדמת של קרן הפנסיה, אתם צריכים לעמוד בתנאים מסוימים במיוחד. רגע לפני כן, נציין בפניכם כי אם אינכם עומדים בתנאים אלו – אתם תצטרכו לשלם מס הכנסה בגובה של – 35%! מדובר בסכום לא מבוטל. אלו מכם שזכאים לקבל את הפטור הם מי שעונים על הקריטריונים הבאים:

  • עמיתים שכירים שלקרוב משפחה שלהם נקבעה נכות לצמיתות
  • עמיתים עצמאיים שלקרוב משפחה שלהם נקבעה נכות לצמיתות

הזכאות תיבחן על ידי הגורמים המוסמכים והם  יבדקו את הזכאות למשיכת כספים מקופת הפנסיה ללא תשלום של מס כלל. כדי שתוכלו לקבל את הפטור, תצטרכו להגיש בקשה מקוונת ולהמתין לקבלת אישור שאתם אכן זכאים לפטור זה.

 

תנאים נוספים שצריך לעמוד בהם

כמובן שישנם תנאים נוספים שצריך לעמוד בהם כדי לבצע משיכת פנסיה מוקדמת ללא תשלום עבור מס הכנסה. מי שנקבעה לו נכות רפואית לצמיתות בגובה של כ- 75% ויותר צריך שהנכות שלו תיקבע בהתאם לאחד מהחוקים הבאים :

  • חוק הביטוח הלאומי בנוגע לפגיעה בעבודה
  • חוק הביטוח הלאומי בנוגע לנכות כללית או נכות ילדים
  • חוק הנכים
  • חוק נכי רדיפות הנאצים
  • חוק לפיצוי נפגעי גזזת וכו'

אנו ממליצים לפנות אל גורמים מוסמכים שיבחנו האם אתם זכאים לקבלת הפטור שצפוי לחסוך לכם.

 

לסיום

כעת אתם יודעים איך תוכלו לקבל פטור ממס הכנסה במשיכת פנסיה מוקדמת, כך שנותר לכם רק לבדוק את זכאותכם.

קופת חיסכון