איך מפיקים מספר EIN?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

אם אומרים שברומא צריך להתנהג כרומאי, הרי שבארצות הברית צריך להתנהג כאמריקאי. אם יש דבר אחד שאפשר לומר לזכות האמריקאים, היא העובדה שהם מתייחסים אל החוקים השונים במדינה בצורה נוקשה וברורה. בארצות הברית חשוב לעמוד בחוקים השונים. כאשר זה נוגע לעניינים כלכליים, הדבר בא לידי ביטוי בצורה בולטת. במאמר הבא נלמד את אחת הרגולציות בחוק האמריקאי – הנפקת מספר EIN.

 

מספר EIN – מה זה אומר?

Employer Identification Number – אלו ראשי התיבות של EIN. אם מתרגמים זאת לשפתנו, מדובר על "מספר זהות מעסיק", ואכן, מדובר במעיין מספר זהות. כמו שלנו יש מספר תעודת זהות, שמאפשר לרשויות השונות לדעת מי עומד מולן, כך קיים בארצות הברית מספר EIN, שמהווה סוג של מספר זהות לעסק בארצות הברית.

מספר EIN הוא פרטני לכל עסק. כמו שאזרח מסוים מקבל מספר תעודת זהות שאיתו אך ורק הוא יכול להשתמש בו, כך גם הדבר רלוונטי לעסק בארצות הברית. מספר ה-EIN יהיה ספציפי עבור העסק שעבורו הונפק המספר. לכן, הנפקת מספר EIN היא דבר ייחודי לכל עסק. המספר הזה הוא באורך של 9 ספרות.

 

תהליכי ההנפקה של מספר EIN

הנקפה של מספר EIN יכולה להיעשות במספר תהליכים. ניתן להנפיק את המספר באתר של רשות המיסים האמריקאית. הדבר לא מתאפשר לכל אחד. רק אם למנפיק יש חברה מסוימת או ישות משפטית בארצות הברית, הוא יכול לעשות זאת, וזה עוד מבלי לציין את הצורך במספר TIN או מספר SSN.

הנפקה מתאפשרת בדרכים נוספות גם כן. ניתן להנפיק את המספר גם דרך הטלפון, בשיחה עם רשות המיסים האמריקאית, או דרך הדואר. למי שאין כתובת בארצות הברית למשל, הדרכים הללו עשויות להיות רלוונטיות מאוד. כמו כן, אפשר לבצע את ההנפקה גם דרך הפקס, אם קיימת כתובת מגורים בארצות הברית שרלוונטית למנפיק.

 

מה עושים עם המספר הזה?

אחד הדברים המשמעותיים ביותר שניתן לעשות עם מספר EIN, הוא למנוע את הגניבה של הזהות העסקית שלכם. כמו כן, תוכלו לפתוח חשבון בנק לחברה שבבעלותכם, להעסיק עובדים, להתנהל מול רשויות שונות ולנהל תיק ניכויים ברחבי ארצות הברית.

 

כולם צריכים מספר EIN?

אזרחים זרים שמבצעים עסקים ברחבי ארצות הברית, אזרחים אמריקאים וגם בעלי גרין קארד – אתם באופן אישי לא זקוקים למספר EIN. מספר זה מיועד לעסקים ולתאגידים שונים, כך שאין בו רלוונטיות כלשהי כאשר מדובר על אדם פרטי. במידה ואדם פרטי פותח עסק או צורת התאגדות עסקית כלשהי, אז הוא יצטרך להנפיק את המספר, אך עבור החברה ולא עבור עצמו.

 

מי צריך להנפיק EIN?

חברות שנפרדות מבעלי החברה (C-CORP) וחברות LLC, בין אם הן בבעלות יחיד ובין אם הן בבעלות שותפים, צריכות להנפיק EIN לפי החוק האמריקאי. גם גוף ללא מטרת רווח צריך להנפיק את המספר הזה.

הנפקת מספר EIN