איך תקבלו בונוס במשכורת ממס הכנסה – המדריך השלם להחזרי מס

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

הציניקנים שבינינו יודעים שאם יש דבר אחד שבטוח בעולמנו מלבד המוות, הוא תשלום המיסים. במיוחד במדינה שלנו בה המיסוי גבוה, בעיקר עבור השכירים, הקיזוז מהמשכורת מהברוטו לנטו הוא משמעותי למדי ובדרך כלל אינו משתנה. אולם, רבים אינם בקיאים בכל הקשור לניכוי המס ולעיתים מגיע להם החזר משמעותי בסוף שנת המס, עקב שינויים במשכורת. במאמר זה ננסה לשפוך אור בנושא. 

 

איש לא יעשה זאת במקומכם!

חשוב לומר זאת בפתחו של המאמר- לרשויות המיסים אין כל אינטרס להחזיר לכם כסף. אם אינכם מסתייעים בשירותיו של רואה חשבון למשל, לא יהיה מי שיגיד לכם שמגיע לכם החזר מס בסוף כל שנת מס. לכן, חשוב מאוד להיות עם יד על הדופק, במיוחד עבור השכירים, שחלקם לא מציץ בשורת הניכויים או מתעמק בתלוש המשכורת על מנת להבין האם מגיע לכם החזר מס מטעם המדינה.

 

שינויים במשכורת

בימים כתיקונם, כל שכיר יודע שכל עוד לא קיבל העלאה משמעותית בשכר, הוא לא צפוי להשתנות אפילו במשך שנים, ולכן הוא לא טורח אפילו להסתכל על התלוש. אולם לעיתים כן יכולים לחול שינויים כאלה ואחרים במשכורת, למשל במקרים הבאים:

  • צמצום המשרה לחצי או שלושת רבעי משרה- פירוש הדבר שמשכורתו של השכיר פוחתת, ומשום כך גם גובה המס שעליו לשלם.
  • התפטרות/פיטורים- בחלק מהמקרים יגיעו לאדם פיצויים בגין פיטורים שעליהם ניתן לקבל החזרי מס, שכן אסור לנכות מהם מס.
  • יציאה לחופשה ללא תשלום מטעם העבודה
  • קבלת בונוס כספי גדול או קבלת אחוזי שכר על עסקאות.

 

פריסת החזר המס

במידה והמעסיק ניכה מס גבוה יותר ממשכורתו של השכיר ממה שהיה צריך, הוא יכול לפרוס את החזר המס על פי חודשים במשכורות הבאות. כך ניתן לקבל בונוס ממס הכנסה בתלוש המשכורת. כמו כן, אם אכן נוכה שלא לצורך סכום מס מימי חופשה או ימי מחלה שלא נוצלו, או בונוס שנתי שלא היה צריך לעבור ניכוי, גם כאן יוחזר מס בחזרה אל העובד, מה שעשוי להופיע בתלוש המשכורת או כבר ישירות לחשבון הבנק, כפי שקורה בדרך כלל.

 

בדקו את הדברים לעומק

לסיכומו של עניין, שכירים רבים זכאים להחזרי מס משלל סיבות, כולל שינויים במשכורת במקרים מסוימים. חשוב להבין שאיש לא יעשה בשבילכם את הבירורים, אלא אם כן תפנו לרואה חשבון או לעורך דין לענייני מיסוי. וודאו כי בתלוש המשכורת שלכם מנוכה סכום המס הנכון והרלוונטי, ואף בדקו אחורה משנים קודמות.

מס הכנסה יכול לספק החזרי מס באופן רטרואקטיבי עד שש שנים אחורה, מה שעשוי להצטבר לסכומים לא מבוטלים. אז אם גם אתם רוצים לראות בונוס במשכורת ממס הכנסה, עשו את הבירורים הדרושים, וודאו כי הגשתם את המסמכים הרלוונטיים ותוכלו להנות מהחזרי מס משמעותיים.

מענק שכר ממס הכנסה