אמן עם זוגיות ידועה בציבור – האם מגיעים לכם החזרי מס?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

השאלה לגבי החזרי מס והטבות אחרות לידועים בציבור רלוונטית עבור שורה ארוכה של זוגות, לרבות אמנים ואנשים מפורסמים.

אז מה באמת קובע החוק לגבי זוגיות מן הסוג הזה ועם מי אפשר להתייעץ בכל מקרה של דילמה או התלבטות? הנה כל התשובות

החוק בישראל והמוסד לביטוח לאומי מגדירים ידועים בציבור בתור בני זוג שמנהלים משק בית משותף, כתוצאה מנסיבות של חיי משפחה ומערכת יחסים אינטימית. כבר לפי ההגדרה הזו, אפשר להבין למשל את ההבדל בין ידועים בציבור לבין זוגות אחרים. יתרה על כך, החוק קובע שידועים בציבור הם בני זוג שקשרו את גורלם יחד ואף רוצים לחיות יחד – אך לא רק מתוך צורך אישי, נוחות או כדאיות כלכלית.

 

למה חשוב לאסוף מידע על האופן שבו החוק מגדיר ידועים בציבור?

איסוף המידע הרלוונטי דרך מקורות שונים היא קודם כל הדרך הכי טובה להיערך לקראת ניצול הטבות וזכויות כאלה אחרות. מקורות כגון https://indigofinance.co.il/החזרי-מס למשל עוזרים להשוות בין סוגים שונים של החזרי מס, מסייעים להשוואה בין מקרים שונים ובמידת הצורך אף מאפשרים ליצור קשר עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. בזכות מקורות מידע כאלה, ניתן לרכז את כל השאלות תחת קורת גג אחת.

 

איזה זכויות כלכליות יש לידועים בציבור?

בני זוג שהוכרו על ידי הביטוח הלאומי כידועים בציבור נחשבים על פי המוסד לביטוח לאומי כבני זוג נשואים לכל דבר ועניין. בין היתר, המשמעות היא שהם מקבלים את אותן זכויות של בני זוג נשואים וחלים עליהם אותם חובות בדיוק.

מבחינה כלכלית לדוגמא, הזכויות הכלכליות של בני זוג ידועים בציבור זהות לגמרי לזכויות של זוגות נשואים, מעט מספר מקרים יוצאי דופן. קודם כל, אי אפשר לקבל תשלום פיצויי פיטורים לעובד שהתפטר עקב מעבר דירה לצורך מגורים עם ידועים בציבור – בעוד אצל זוגות נשואים תשלומי הפיצויים הללו קבועים בחוק.

שנית, נקודות הזיכוי במס הכנסה ניתנות בנפרד לאב ולאם. מנגד, ברוב המקרים גם ידועים בציבור זכאים לנקודות זיכוי כמו זוג נשוי. ספציפית יותר, המשמעות היא שזוג ידועים בציבור עם ילדים זכאי לנקודות הזיכוי הרלוונטיות בגין הילדים שלו בדיוק כמו שזוגות נשואים זכאים לכך.

 

כך תדעו האם הזכויות שלכם נשמרות

הדבר החשוב ביותר לגבי החזרי מס בכל תחום, אך ספציפית עם זוגות נשואים, היא לעקוב אחר הפסיקה. בשנים האחרונות הפסיקה משתנה בקצב יחסית מהר, אך הזוגות שמושפעים ממנה לא בהכרח מודעים לכך. מטבע הדברים, הפתרון הוא להתייעץ עם בעלי מקצוע ולרכז את כל השאלות תחת קורת גג אחת.

בדיקת זכאות מול מומחים לתחום של החזרי מס יכולה להיות שווה הרבה מאוד כסף. עבור ידועים בציבור, היא קריטית.

 

מטבעות