לפרוש מעבודה ולשיר כל הדרך אל הבנק

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

פרישה לגמלאות נתפסת בדרך כלל כתקופה מצוינת שיש לשאוף אליה. ואכן, גברים ונשים כאחד מחכים בכיליון עיניים לתקופת הפנסיה. אחת הסיבות לתפיסת הפנסיה כתקופה מאושרת ונטולת דאגות, כרוכה בעובדה שההכנסה החודשית של הפנסיונר היא קבועה בדרך כלל והצורך לטרוח עבורה הוא מינימאלי, ובמקרים רבים אפילו לא קיים. ככל שתנאי הפנסיה של הפורש טובים יותר, כך הביטחון הכלכלי והפיננסי שלו גבוה יותר. עם זאת, רבים מבינים באיחור שהמציאות היא שונה לגמרי מהחלום והאשליה.

לעיתים קרובות מתברר שלפחות בתחילת הדרך, הקשיים הניצבים בדרכו של הפנסיונר הם משמעותיים. עם זאת, ייעוץ פרישה איכותי עשוי לסייע לפנסיוני לעבור בצורה חלקה יותר לתקופת הפנסיה ולמצוא עיסוקים חלופיים שיסייעו לו לשפר את איכות החיים שלו. מהם הקשיים האובייקטיביים והסובייקטיביים שהפנסיונר הטרי עלול להיתקל בהם בסמוך ליציאה לגמלאות? כיצד ניתן לצפות מראש את הבעיות ולטפל בהן בצורה הנכונה ביותר?

 

הקשיים האובייקטיביים והסובייקטיביים שהפנסיונר הטרי חווה

הקשיים שהפנסיונר הטרי עלול לחוות מתחלקים כאמור לשניים – אובייקטיביים וסובייקטיביים. הקשיים האובייקטיביים הם קשיים אמיתיים, בעיקר בכל הנוגע לשלבים הראשונים של הפנסיה, התחלת הקבלה של קצבת הפנסיה וההסתגלות להכנסה שבמרבית המקרים היא קטנה מההכנסה שהפנסיונר התרגל אליה. במקצועות מסוימים ההבדל בולט לעין.

דוגמה טובה היא המשכורות של האחים והאחיות. המשכורת שלהם מורכבת ברובה מתוספות מסוימות המעלות אותה באחוזים משמעותיים. עם זאת, התוספות הללו אינן נלקחות בחשבון לצרכי הפנסיה. כתוצאה, אחות שהגיעה למשכורת של עשרת אלפים ₪ נטו לחודש בגלל משמרות כפולות, ימים ושעות נוספות, עלולה לגלות שהפנסיה שלה קטנה אפילו ממחצית השכר הזה. וזאת רק אחת מני דוגמאות רבות.

הקשיים הסובייקטיביים לעומת זאת הם קשיים ייחודיים לאדם מסוים. יש אנשים שהעבודה היתה מרכז חייהם והפרישה שומטת את הקרקע מתחת לרגליים שלהם. אחרים מתקשים להסתגל לרעיון שהם לכאורה פחות נחוצים בחברה. פנסיונרים אחרים פשוט אינם יודעים כיצד למלא את הזמן הפנוי שפתאום עומד לרשותם בשפע.

 

ייעוץ פרישה וצפיית הבעיות

אחת הדרכים להקל על הפנסיונר את הדרך לפרישה הינה קבלת ייעוץ פרישה איכותי ומקיף. ייעוץ הפרישה יכול להיות פרטני או בקבוצות והוא צריך להתפרש על פני כמה פגישות שכל אחת מהן תוקדש לאספקט אחר של הפנסיה. פגישה אחת או יותר תתמקד במיצוי ההטבות הסוציאליות והכספיות שהמדינה מעניקה לגמלאים. פגישה אחרת צריכה להתמקד בדרכים להגדיל את ההכנסה החודשית או לנצל אותה ביעילות.

פגישה נוספת צריכה להתמקד במציאת עיסוקים אחרים שיחליפו את העבודה. ייעוץ פרישה איכותי כבר הוכיח את עצמו וסייע לאלפים רבים של פורשים להתחיל ברגל ימים את אחת התקופות היפות ביותר בחיים. מעוניינים לדעת עוד על ייעוץ פרישה? רוצים לשמוע פרטים נוספים על הדרכים לשפר את איכות החיים? צרו קשר כעת ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי להמשך תהליך הייעוץ.

כסף נשפך מצנצנת