משכנתא דיגיטלית מול משכנתא רגילה – יתרונות וחסרונות

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

ללא ספק, לקיחת משכנתא זו פעולה משמעותית בחייו של האדם. קניית דירה, אצל רוב האנשים זו ההוצאה הכלכלית הגדולה ביותר שהם יעשו. כשמדברים על משכנתא מדברים על הלוואה מורכבת וגדולה, כזו שכוללת שיעורים משתנים של ריבית, מספר מסלולים, ותקופת החזר שנפרסת על שנים ארוכות. השיטה הזו היא השיטה המקובלת מזה שנים רבות.

בשנים האחרונות חלה תפנית בהליך קבלת המשכנתא. כחלק מהתקדמות העולם הגלובאלי, גופים פיננסיים ובנקים שונים החלו לפתוח בפני לקוחותיהם את האפשרות לקבל משכנתא אונליין – מהסלון בו הם יושבים. במאמר הבא נרחיב על ההבדלים השונים בין לקיחת משכנתא בשיטה הרגילה, לבין זו הדיגיטלית בשיטה המודרנית.

 

קצת על משכנתאות

בלא עוררין החוזה הכבד ביותר לרוב האנשים עליו הם חתמו במהלך חייהם – יהיה המשכנתא. ומדוע? מפני שמשכנתא נפרסת על פני שנים רבות, והיא אינה עוזבת את הלקוח עד שישיב את הסכום המלא לבנק, כולל הריביות. במקרה בו הלקוח מתעכב או חורג מתשלומי – הבנק רשאי על פי חוק להטיל עליו סנקציות, כגון ריבית מיוחדת, מכירת נכס שבידי הלקוח או לקיחה של חלק יחסי ממנו. אם אתם מעוניינים לקרוא עוד על משכנתאות, תוכלו להיכנס לאתר שקוף – פורטל פיננסי.

 

משכנתא רגילה ומשכנתא דיגיטלית

אם תשאלו אדם שלקח משכנתא בעשור הקודם, סביר להניח שהחוויה שלו מהליך קבלת המשכנתא הייתה מעייפת ומייגעת. בשיטה השינה והמוכרת, הלקוח נצרך להגיע לפגישות ייעוץ ממושכות עם יועץ משכנתאות, לחתום על מסמכים רבים מאוד, ופעמים רבות המתנה ארוכה בתור עד קבלת שירות.

העיקרון שמנחה את המשכנתא הדיגיטלית הוא לחסוך לכם את כל זה; את הפגישות המתמשכות עם יועץ המשכנתאות, מחליפה שיחה טלפונית שנערכת בין מקבל המשכנתא ליועץ המשכנתאות; את הפגישות הארוכות בסניפי הבנק, מחליף שאלון דיגיטלי ידידותי שמתבצע באתר האינטרנט של הגוף הפיננסי. כך יוצא שבשיטה הזו ניתן לקחת משכנתא דיגיטלית מכל מקום – מהספה בבית, מהמשרד, ואפילו – תוך כדי נסיעה ברכבת.

 

ומה עם מתן ייעוץ אישי?

אנשים רבים ששומעים על משכנתא דיגיטלית חוששים מהעובדה שהקשר הבלתי אמצעי עם הבנק עתיד להצטמצם. ללא ספק, חתימה על מסמך דיגיטלי מול צג מסך אינה דומה לישיבה מול נציג מטעם הבנק. בשל כך, אנשים רבים מעדיפים עדיין את הדרך הישנה והמוכרת.

עם זאת, חשוב לדעת שגם דרך משכנתא דיגיטלית אתם זכאים לכך שיועץ משכנתאות ילווה אתכם. דרך המשכנתא הדיגיטלית תוכלו לעשות זאת אפילו מהר יותר – תגישו שאלה או בקשה ותקבלו תשובה מהירה בלי להוציא את כף רגלכם מהבית.

 

סיכום

המשכנתא המסורתית מאפשרת לנו ממשק ישיר מול הבנק, אך מצד שני היא הופכת ל"עול" של ממש ללקוחות רבים. בשל כך, העידן הדיגיטלי מאפשר היום לקחת משכנתא בצורה דיגיטלית. המשכנתא הדיגיטלית מאפשרת לכם לקבל אישור עקרוני למשכנתא בלי לצאת מפתח הבית. למרות היעילות הרבה שיש בדרך זו, רבים מאזרחי ישראל עדיין מעדיפים את הדרך הישנה והמוכרת.

 

משכנתא