החזרי מס לתושב בישוב ספר:

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

מדינת ישראל אשר מעוניינת בקידום ופיתוח הפריפריה הגיאוגרפית בשטחה מעניקה הטבת מס לעובדים המתגוררים ביישובי ספר בדמות זיכוי ממס ההכנסה אשר מופרש ממשכורתם עד לתקרת שכר המוגדרת בחוק. במאמר זה נסקור מי זכאים לקבלת הזיכוי ואופן קבלת ההטבה אשר מתבטא במשכורת ובהחזר מס רטרואקטיבי.

 

מי זכאים לנקודת הזיכוי:

עובדים המתגוררים במשך שנה ברציפות ומרכז חייהם נמצא בישוב הנמצא ברשימת הישובים המופיעים ברשימות אודותיהם נפרט בהמשך, זכאים לקבל  זיכוי ממס הכנסה על הכנסה מיגיעה אישית עד לתקרת שכר מסוים המשתנה מישוב ליישוב.

מקום העבודה אינו רלוונטי לזכאות, והם יכולים לעבוד בישובים אשר אינם מוגדרים כיישובי ספר כל עוד הם חיים בישוב מסוג זה. לאחר שנה במקום מגורים מרשימה זו, הזיכוי מוענק באופן רטרואקטיבי החל מיום מגוריו בישוב הספר באמצעות החזר מס על השנה הראשונה למגורים.

פרט להבדל בתקרת השכר עליה ישנו זיכוי ממס הכנסה ישנן 3 קטגוריות מרכזיות של סוגי ישובים:

 

אופן קבלת ההטבה:

על מנת להיות זכאי להטבת המס שהוסדרה במסגרת פקודת מס ההכנסה, יש להגיש הצהרה בנושא זה במסגרת טופס 101\130 במקום העבדה וכן לצרף לכך אישור תושבות חתום על ידי הרשות המקומית.

בנוסף על כך בשנת המעבר לישוב הספר לא ניתן לקבל אוטומטית כאמור, ולכן בחלוף שנה יש צורך לדווח למקום העבודה בטופס 101 ובנוסף לכך להגיש בקשה להחזר מס לשנת המס הראשונה ולצרף לה את אישור התושבות חתום על ידי הרשות המקומית.

האפשרות לקבלת החזר מס נכונה גם במידה ואדם לא הגיש טופס 101 למקום עבודתו. במצב זה הוא זכאי לקבל החזר מס בגין כך באמצעות הגשת בקשה להחזר מס בלשכת פקיד השומה באזור מגוריו. ניתן להגיש את הבקשה להחזר מס מסיום השנה האזרחית בה היה זכאי להטבה ועד 6 שנים לאחר סיום שנת המס הרלוונטית. ניתן לקבל החזר מס גם בעבור ישובים אשר כיום  נמצאים ברשימה אך בשנה הרלוונטית לבקשת החזר המס הם הופיעו ברשימה זו.

לסיכום, תושבים ביישובי ספר זכאים לזיכוי ממס הכנסה עד לתקרה מסוימת המשתנה מישוב לישוב במידה והתגורר באופן רציף במשך שנה באמצעות הגשת טופס 101 הכולל אישור תושבות חתום על ידי הרשות המקומית הרלוונטית המעידה כי מרכז חייו הינו בישוב זה. גם על השנה הראשונה ועל שנים שלא דיווח יהיה זכאי לקבל החזר על המס שנגבה באמצעות הגשת בקשה להחזר מס לפקיד השומה במקום מגוריו.

בואו לקרוא עוד על החזרי מס בגין פיטורין.

בצעו בדיקת החזרי מיסים עכשיו: https://taxes-refund.co.il.

מחשבון וכסף