החזרי מס בגין קרוב משפחה סיעודי

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

להיות אחראי לקרוב משפחה סיעודי הוא לא דבר פשוט. על הרבה מהתושבים מוטלת האחראיות לעזור לקרובי משפחה שלנו שהפכו לסיעודיים לחיות בכבוד. לא רק שהדבר מכיל בתוכו קשיים רבים מנטליים ופיזיים, אצל הרבה מקרים נוצר קושי כלכלי.

כל מי שהתמודד עם סיטואציה כזאת יודע להגיד שמלבד הנטל הכבד להיות אחראיים לחייו של בן אדם מסוים נוצר נטל כלכלי לא פשוט בעקבות האחריות המוטלת על אותו בן משפחה לממן את הטיפול הדרוש לאותו חולה סיעודי.

כל הטיפולים והמוסדות הסיעודיים שקיימים היום עבור מטופלים סיעודיים מצריכים תשלום שקרובי המשפחה האחראיים על המטופל צריכים לשלם מכספם.

אם גם אתם נמצאים במצב כזה, כדאי לדעת שהיום יש במדינת ישראל מספר חוקים שמטרתם היא להקל על אותם קרובי משפחה המטפלים בקרוביהם. אחת מן ההקלות האלו הוא החזר מס אפשרי ממס הכנסה.

אם בעבר קבלת החזר מס הייתה מלווה בהרבה מאוד בירוקרטיה וכמות טפסים בלתי נגרמת היום תוכלו לברר אם אתם זכאים ולקבל את החזרי המס המגיעים לכם בעזרת שליחת החזר מס מקוון.

 

מי זכאי להחזר מס?

הסעיף בחוק אומר שאלו הזכאים להטבת החזר המס הם מקרים בהם האדם שילם עבור אחזקתו של ילדו, בן זוגו או הורה שלו במוסד מיוחד. ורק במקרים בהם ההורה, בן הזוג או הילד מרותקים למיטה לצמיתות, עיוורים או בלתי שפויים בדעתם.

החזר המס הניתן במקרים אלו יכול להגיע עד 35% מההפרש בין הסכום ששולם עבור הטיפול במוסד הסיעודי לבין 12.5% מההכנסה החייבת של מבקש הניכוי.

כמו כן, יש הגבלות לאלו המבקשים לקבל הטבה זאת. יש תקרת הכנסה ליחיד או לבני זוג ממנה הם כבר לא זכאים לקבל את החזר המס. התקרה הזאת משתנה משנה לשנה.

יש צורך להגיש בקשה להחזר מס כל שנה, על מנת להיות זכאים להטבה. בנוסף, לאלו שלא הגישו בקשה להחזר מס באותה שנה או בשנים קודמות בהן הייתה זכאות, יש אפשרות להגיש בקשה להחזר ולקבל החזרים עד 6 שנים אחורה.

 

איך ניתן לקבל החזר מס?

על מנת לקבל את ההטבה ולקבל החזר מס יש צורך למלא מספר טפסים. פירוט מלא תוכלו למצוא באתר של מס הכנסה, אך לרוב הטפסים כוללים קבלות וחשבוניות מהמוסד בו שוהה קרוב המשפחה, תעודה רפואית המעידה על מצבו, טופס 127 ואישורים נוספים.

לעיתים פקיד השומה יכול לבקש טפסים ואישורים נוספים כמו דפי חשבון שיוכיחו כי התשלומים נעשו מחשבון הבנק שלכם. הבירוקרטיה והנהלים השונים יכולים להיות מייגעים וארוכים אך לטווח הארוך זה כמובן ישתלם לכם.

היום יש אפשרות לעשות את כל התהליך מהבית. תוכלו להגיש החזר מס מקוון ללא צורך לרוץ הלוך ושוב ולהגיש טפסים נוספים כל פעם במס הכנסה.

החזר מס מקוון יעזור לכם לקצר את זמן ההמתנה בדרך לקבלת החזרי המס להם אתם זכאים עם פחות מאמץ וטרחה מצידכם.

לבדיקת החזרי מס באופן מקוון: https://taxes-refund.co.il.

דולרים