שטיחים לבית, שיעשו כל ערב קריוקי – לערב אצלכם

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

אם אתם תוהים מהו הסוד לעיצוב הסלון המושלם או פינת המשפחה האולטימטיבית, מה שהופך כל חלל סתמי לחלל משודרג מעוצב ונעים שאורחים רוצים לחזור אליו פעם אחר פעם, התשובה לשאלה זאת לא נמצאת רחוק, אלא ניצבת ממש מתחתיכם, בשטיח המעוצב שפרוש בחדר.

איך מתאימים שטיח לחלל ומה חשוב לזכור? הכתבה הבאה תסייע לכם למצוא את השטיח המושלם.

 

הגודל של השטיח

שטיח טוב אינו דבר זול ועל כן לא פעם אתם עשויים להתפתות לרכוש שטיח קטן מהמידות המתאימות לחלל החדר.

עוד סיבה שבגינה אתם עשויים להעדיף לקנות שטיח קטן מכפי שאתם צריכים טמונה בקושי ובאתגר המתלווים לפרישת או הרמה של שטיח גדול בחדר מלא רהיטים כבדים.

יחד עם זאת שטיח קטן ממידות הרצויות לחדר יגרום לחדר להרגיש קטן וחנוק ובכך למעשה השטיח שרכשתם ממיטב כספכם לא יטיב עם התחושה של החלל אלא יגרע ממנע. השטיח צריך להיות פרוש מתחת לרהיטים הגדולים ולא להגיע ולעצור בסמוך לשוליים שלהם.

 

החומר ממנו עשוי השטיח

בשנים האחרונות הולכת ועולה הצריכה של שטיחים העשויים מחומרים סינטטיים והצריכה של שטיחים העשויים מסיבים טבעיים כגון משי וצמר נמצאת בירידה.

מלבד האפקט האקולוגי השלילי של שימוש בכל אות סיבים סינטטיים, חשוב לזכור כי סיבים טבעיים כמו צמר ניחנים בתכונות מעולות אשר אין להם תחליף בעולם הסיבים הסינטטיים כך שאם אתם רוצים שטיח באיכות מקסימלית מחומר המבודד מעולה ויחזיק מעמד זמן רב העדיפו שטיחים מסיבים טבעיים.

 

טכניקת יצור השטיח

טכניקת יצור השטיח מורכבת למעשה משיטת האריגה ואופן הייצור. שיטת האריגה יכולה להיות שטוחה או רגילה. אריגה שטוחה מתייחסת לטכניקה בהן חוטים ארוכים  נשזרים שתי וערב על גבי חוטים אחרים ולמעשה מתקבל שטיח דו צדדי מעט קשיח למגע.

באריגה רגילה לעומת זאת, חוטים קצרים יותר נקשרים באופן צפוף כאשר הצד של בסיס הקשר מהווה את גב השטיח והחל העליון של השטיח הוא קצוות השטיחים. השטיח המתקבל בשיטה זאת לרוב יהיה רך יותר ויקר יותר.

לגבי אופן הייצור של השטיח ניתן לחלק את השטיחים לשטיחים שמיוצרים בעבודת יד על ידי בעלי ובעלות מלאכה המתמחים בתחום, ויוצרים שטיחים באיכות מעולה ומחיר בהתאם, ולשטיחים בייצור המוני אשר מיוצרות על ידי סוגים שונים של מכונות אשר חוסכות זמן ומורידות עלויות.

 

סגנון השטיח

את סגנון השטיח ניתן לחלק לדוגמא של גבי השטיח, ניתן למצוא שטיחים במגוון דוגמאות, שטיחים חלקים, מעוטרים בפרחים, בדוגמאות גאומטריות שונות ומגוון רחב של עיטורים אשר מקורן בסגנונות אריגה מסורתיים אשר התפתחו במשך השנים בתרבויות רבות ומגוונות, שטיחים פרסיים, הודיים סיניים ועוד.

באשר לצבע של השטיח, יש לבחור שטיח שימזג עם סקאלת הצבעים של החדר ואם מדובר בחדר שיש בו צבעוניות עזה ללכת על שטיח עם צבעים סולידיים יותר.

כך למשל בחנות הרשת הבית של עידה (https://store.idahome.co.il/23-שטיחיםלבית) ניתן למצוא שטיחים בשחור לבן וצבעי קש.

אם אתם רוצים שהסלון שלכם יהיה חלל שאורחים יבקשו לחזור אליו פעם אחר פעם, אל תוותרו על עיצוב מוקפד שמתחיל בראש ובראשונה בשטיח מהמם ומזמין.

כיצד קיום יחסי מין משפיעים על הבריאות
כיצד קיום יחסי מין משפיעים על הבריאות?

פעילות מינית, ממלאת תפקיד מכריע בבריאות וברווחה הכללית, ומשפיעה על היבטים שונים של בריאות גופנית, נפשית ורגשית. עיסוק בפעילות מינית סדירה נקשר למספר יתרונות בריאותיים גופניים, כולל שיפורים בבריאות הלב

קרא עוד >>
מתי ישנה עילת לתביעה ברשלנות רפואית
מתי ישנה עילת לתביעה ברשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא סוגיה מורכבת ורגישה במיוחד המתעוררת כאשר אנשי מקצוע בתחום הבריאות אינם עומדים בסטנדרט הטיפול המצופה בתחומם, וכתוצאה מכך נגרם נזק כלשהו למטופלים. בעוד שספקי שירותי בריאות, רופאים

קרא עוד >>