איך תבחרו את הגריל שמתאים לצרכים שלכם?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

בכל הנוגע לגריל גז, יש כמה כללי בסיס עליהם לא מוותרים. אלו הופכים את הבישול על הגריל לנוח, יעיל  ואת התוצר הסופי לטובים ביותר. בעזרת כמה עובדות בסיסיות וחשובות על חלקי הגריל, נדע איך לדייק את הדרישות שלנו מגריל הגז החדש.

 

חלקים בסיסים בגריל שאסור לוותר עליהם

 

איזורי צלייה נפרדים

יאפשרו לנו עבודה עם מגוון בשרים, בצלייה ישירה ועקיפה. חשוב שמבנה הגריל יהיה יציב ואם יש לו בנוסף משטחי עבודה – מה טוב.

 

מד חום מובנה

בבישול וצלייה, טמפרטורה גבוהה מידי תגרום לשריפה או בישול יתר. טמפרטורה נמוכה לא תבשל את הבשר על המידה. במקום להמר עדיף להיות בטוחים ולהצטייד במכשיר גריל גז מומלץ עם מד חום מובנה המייעל את העבודה.

יצרן ומידת האחריות – מידת האחריות הניתנת על הגריל מעידה על מידת הבטיחות שלו, איכותו והיעילות שלו. כדאי גם לבדוק כי היצרן / המייבא מחזיק ומוכר חלקי חילוף לגריל, הגריל יעמוד בתנאי מזג אוויר שונים וסביר שיגיע הצורך בחלקי חילוף תואמים בשביל למנוע כשל מסוכן בהמשך.

 

התאמת הגריל לצרכים שלכם

כדי לצמצם אפשרויות כדאי להבין למה ישמש הגריל – האם הוא יהיה בחוץ? האם לוקחים אותו לטיולים? כמה מקום הוא מצריך? מהו טווח המחירים שלנו? האם כדאי להשקיע בתא עישון? חשוב לדעת איפה אפשר להתפשר ועל מה כדאי להתעקש.

 

מבנה הגריל

 

מבערים

מבערים איכותיים הם אלו העשויים מנירוסטה – לא מחלידים ומספקים  אש בצורה אחידה. מבערים יצוקים  ומבערי פח לא אפקטיבים ומחלידים מהר וכדאי להימנע מהם.

 

פיזור חום

פיזור חום שווה חשוב לצלייה נכונה. המומלצות ביותר הן רשתות הנירוסטה, הן יעילות וטובות בקליטת ופיזור החום בצורה שווה. עדיף להימנע מרשתות בציפוי אמייל, אין להם שום יתרונות.

עד כה, השיטה הטובה ביותר לפיזור חום היא 'שיטת המשולשים' החדשה. את השיטה המציאה חברת Weber והם המקצועיים בתחום. דפנות המשולש קולטות את החום ומעלות אותו ישירות למעלה – שימוש וייעול מקסימלי.

 

גוף הגריל

עדיף לבחור גריל מיציקת אלומיניום או נירוסטה ולא מפח – שמחליד עם הזמן ונותן טעם רע לבשר ויכול להיות גם לא בריא.

 

ניקוז שומנים

ניקוז וניקוי שומנים חשוב לשמירה על בטחונכם. שומנים המצטברים בגריל עלולים להתלקח ולהתפרץ. לכן קריטי לנקוט באמצעי זהירות כגון ניקוי תמידי ושימוש במנקז שומנים (יש מיכל יעודי בגרילים טובים).

 

לסיכום

אחרי שהבנתם איך לדייק את הצרכים שלכם מהגריל, לברור את הגריל שמתאים לכם ביותר מתוך מאות האפשרויות הקיימות – פתאום נראה יותר קל. בגלל שהעבודה על הגריל גז היא עם חום, גז והמכשיר גם יעמוד בחוץ רוב הזמן והוא רגיש למזג אוויר משתנה – חשוב מאוד לדאוג לאיכות גבוהה של חומרים, כשמדובר בגריל גז  זה – GO HARD OR GO HOME.

 

גריל