סוגי הרישיונות על אופנוע – כל המידע

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

זה המאמר שיעשה לכם סדר לגבי רישיונות לרכיבה על אופנוע או קטנוע!

פשוט רוצים יותר!

"איזה רישיון כדאי לי להוציא?", מדובר ללא ספק בשאלת מיליון הדולר – כך מספרים לנו במוסך Matalon Cycle, אחד ממוסכי האופנועים המוכרים. אנשים רבים מתלבטים בשאלת הרישיון, והתשובה לכך לרוב נעוצה בצורך שלשמו הם מוציאים את הרישיון. אך יש בעיה קטנה – לרוכבי אופנועים וקטנועים, יש נטייה "לרצות יותר" לאחר תקופה קצרה יחסית. מה זה אומר? ובכן, רכיבה על קטנוע בנפח של 125 סמ"ק עשויה להיות מסעירה במיוחד עבורנו בעת שאנו מתחילים לרכב, אך לאחר מספר חודשים – אנו עלולים להרגיש כמו צב במרוץ ארנבים.

 

לבחון את הצרכים שלנו

בעת שנבחר סוג רישיון לאופנוע, מומלץ שנבין בראש ובראשונה מהם הצרכים שלנו.
לרוב הנטייה לרצות יותר – מאפיינת נערים ובחורים צעירים יחסית, ולמרות שלא ניתן להכליל – בד"כ אנו מדברים פה על המין הגברי. באופן כללי, אנשים בוגרים יותר נוטים לקחת שיקולים מחושבים יותר, ולכן ברוב המקרים הם ייקחו החלטה מדויקת יותר. כשאנו בוחנים את הצרכים שלנו, כדאי לשים לב האם אנו זקוקים לאופנוע כדי להתנייד בתוך העיר בלבד, מחוץ לעיר, לאילו מרחקים ובאיזו תדירות. הפרמטרים האלו יעזרו לנו לכוון טוב יותר את עצמנו.

 

סוגי רישיונות

ישנם שלושה סוגי רישיונות לרכב דו גלגלי, ואותם תוכלו לראות מסומנים באות A בעת שתביטו באחורי הרישיון שלכם.

 

רישיון A2

זהו הרישיון בדרגה הנמוכה ביותר, והוא מאפשר לנו רכיבה על אופנועים וקטנועים עד נפח של 125 סמ"ק. מדובר באופנועים קטנים וקלים יחסית, ולכן השליטה בהם היא פשוטה במיוחד – בשונה מהאופנועים הגדולים יותר שיכולים לשקול עשרות ומאות קילוגרמים. כשאנו רואים פרסומים של "רישיון לאופנוע תוך שבוע" – הכוונה היא לדרגת A2, והדבר אכן מתאפשר למי שמחזיק רישיון רכב פרטי 3 שנים ומעלה, כיוון שאז הוא נדרש לבצע רק מבחני שליטה, ללא תיאוריה וללא טסט.

 

רישיון A1

כאן אנו מדברים על אופנועים גדולים וכבדים יותר, המגיעים להספק של עד 47.5 כוחות סוס, ונעים בטווח של בין 250 ל- 500 סמ"ק. אופנועים אלו הם גדולים ומסיביים יותר, וגם מאפשרים התניידות בכבישים מהירים בקלות. לרוב, מי שמוציא רישיון A1 רוצה לקבל קצת יותר מחוויית הרכיבה שלו, גם אם לא מעוניין לקחת אותה לגבול האקסטרים.

 

רישיון A

זהו הרישיון בדרגה הגבוהה ביותר, והוא מכונה לעתים גם "רישיון בלתי מוגבל" – כינוי מרגש ומסעיר לכל הדעות. כאן אנו מוצאים את האופנועים בהספק של 47.5 ומעלה, הנעים בטווח של בין 500 ועד מעל 1000 סמ"ק! מדובר על אופנועים כבדים, מסיביים, מהירים ובעלי יכולות שיגרמו לכם להרים את שתי הגבות. מי שמוציא רישיון בדרגה A לרוב יודע בדיוק מה הוא רוצה, או לחילופין – מעוניין להשאיר לעצמו את כל האופציות פתוחות.

 

רוכב עם רישיון