השפעת טכנולוגיות חדשות על תהליכי ייצור בגדים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

העידן הנוכחי הביא לחידושים טכנולוגיים מרשימים ששינו את החיים של רבים מאתנו מבלי שבכלל שמנו לב. שכן, אלה שינויים שבאים לידי ביטוי כחלק מהפיכת כדור הארץ לירוק. מדריך זה יצא לבדוק מהם השינויים הללו ואיך הם בא לידי ביטוי בכל הנוגע לתעשיית האופנה והבגדים בפרט. הישארו כאן ותגלו את כל הפרטים המרתקים שריכזנו בנושא.

 

רקע – ההשפעות של תעשיית האופנה

רגע לפני שנציג את השינויים המהותיים שבאים לידי ביטוי בתעשיית הבגדים בשנים האחרונות, עליכם להכיר ברקע שקדם לנושא. מומחים שעוסקים בשמירה על כדור הארץ, ציינו שתעשיית האופנה מזהמת את כדור הארץ בכך שהיא יוצרת כמויות גדולות של פסולת טקסטיל. לצערנו, אנו, הצרכנים, לוקחים חלק בדבר. שכן, אנחנו משליכים לפח "הרגיל" בגדים שעבר זמנם. הכוונה לחולצות, מכנסיים, גופיות ומעילים שדהו עם הזמן או התמלאו בחורים מסיבה כזו או אחרת.

השפעת טכנולוגיות חדשות על תהליכי ייצור בגדים

יש מי שייקח את העניין לידיים

אתם יכולים להיות רגועים בנוגע לנאמר בפסקה שלעיל. שכן, חל שינוי מהותי בתחום זה, משום שיש כמה מותגים בודדים שהחליטו לקחת את הנושא לידיים ולעשות כל שביכולתם, כדי להפחית את זריקת הבגדים הישנים לאשפה. סביר להניח ששמעתם לא פעם על פרויקט מחזור הבדים הגדול של H&M ישראל. אם אתם שומעים על כך לראשונה, כדאי שתדעו שמותג זה מקבל לידיו מידי יום כמויות עצומות של בגדים שאינם בשימוש. אלה מועברים למפעלי הטקסטיל, כדי שייעשה בהם שימוש חוזר.

 

כך הטכנולוגיה משפיעה לחיוב על תעשיית הבגדים

כאמור, המותג הנחשב מקבל לידיו כמויות עצומות של בגדים. אלה עוברים מיון וסינון טרם העברתם לפס הייצור. נסביר שהבגדים עוברים פירוק מקצועי שמתבצע תוך שימוש בכלים מתקדמים, כך שבסופו של דבר נוצרים חוטים בעובי וצבע משתנה שמשמשים לתפירת בגדים חדשים. בגדים אלו מועברים לחנויות השונות ברחבי הארץ והעולם והם נלבשים מחדש ומוחזרים לחנות לאחר שימושים רבים. כך שבעצם, נוצר הליך ייחודי של מחזור שיכול להתבצע אך ורק בזכות הקדמה הטכנולוגית.

 

יכול להיות שאתם לובשים בגדים ממוחזרים

אם קניתם לאחרונה במותג גדול שמאפשר למסור שקיות בגדים מסוגים שונים, אתם כנראה לוקחים חלק בקדמה הטכנולוגית. נסביר בהזדמנות זו שתוכלו לבדוק אם רכשתם בגד ממוחזר. כדי שזה יקרה, תצטרכו לקרוא את התווית שמופיעה על גבי הבגד בעיון רב. שכן, כל בגד חייב לכלול תווית שמציגה הסבר אודות הרכב הבד. כך שאם מדובר בבד ממוחזר, אתם תראו את סימון המחזור הבינלאומי שיופיע בחלקה העליון או התחתון של התווית.

 

מילים אחרונות לסיום

הטכנולוגיה המתקדמת השפיעה באופן ניכר על תעשיית הבגדים. שכן, מותגים מובילים בחרו להביא אליהם את הקדמה ולייצר בגדים שעברו הליך מחזור. בכך מתאפשר להם לשמור על סביבה ירוקה ולהפחית את כמויות הבגדים שנזרקות לפח.

יכול להיות שאתם לובשים בגדים ממוחזרים