פיצויי ביטוח סיעודי – כך יש לפעול

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

צעירים או קשישים, שכירים או עצמאים, אנשים שעושים ספורט או כאלו שבכלל לא נמצאים בכושר – כל אדם במדינה יכול למצוא את עצמו הופך לסיעודי. בין אם מדובר על מעבר למצב סיעודי בבת אחת ללא כל התרעה מוקדמת מראש, ובין אם מדובר על התדרדרות איטית, בסופו של דבר התוצאה זהה – אדם שלא יכול לתפקד ללא סיוע מהזולת.

במצבים הללו, בהם אדם זקוק לסיוע שגוזל משאבים רבים מהסביבה שלו כדי להצליח להתקיים – המטופל הסיעודי עשוי להיות זכאי לקבלת פיצויים. כיצד יש לפעול לצורך העניין?

 

מצב סיעודי

הגעה למצב סיעודי היא לא אירוע שיש בו מאפיינים חיוביים. באופן פשוט, אדם במצב סיעודי הוא אדם שלא יכול לחיות בצורה תקינה ללא סיוע מהסביבה שלו. התלות של המטופל הסיעודי בסביבה שלו יכולה להיות חלקית או מוחלטת, אך היא ללא ספק גבוהה מאוד. מצב סיעודי פוגע כמובן במטופל, אך גם בסביבה שלו – משפחה או חברים, שצריכים לסייע לו, גם אם אין להם זמן או משאבים כלכליים לכך.

 

קבלת פיצויים

כדי לאפשר לאותו אדם להצליח להתקיים בצורה ראויה, ניתן לקבל פיצויים, בין היתר באמצעות תביעת סיעוד קשישים. תביעה זו, יחד עם תביעות נוספות, יכולות לעשות את ההבדל מבחינה כלכלית בין מטופל סיעודי שהטיפול בו קשה וכמעט בלתי אפשרי, לבין מטופל סיעודי שניתן לטפל בו בצורה ראויה.

 

ממי ניתן לקבל פיצויים?

אם לוקחים בחשבון את השירותים השונים שמוצעים במדינה ואת החוקים של המדינה הנוגעים למצב סיעודי, מבינים שניתן לקבל פיצויים משני גופים – מחברת ביטוח פרטית או מהביטוח הלאומי, שאמור לבטח כל אזרח בישראל שמשלם דמי ביטוח לאומי ואין לו חובות.

 

סיוע מעורך דין

לפני שאתם מתחילים בכלל בהגשת תביעה כזו או אחרת, מוטב שתפנו אל עורך דין. סיוע וליווי מעורך דין הם משמעותיים מאוד בתביעות כאלו. אין יותר מדי הזדמנויות להגשת התביעה, כך שאתם צריכים להיות בעלי כל הכלים המשפטיים והידע המקצועי הדרוש, אותם יכול לספק עורך הדין.

 

ביטוח לאומי

לא כל אזרח יכול לתבוע את הביטוח הלאומי כאשר הוא נעשה סיעודי. רק אזרחים שהגיעו לגיל הפרישה יכולים להגיש תביעת פיצויים כזאת, כאשר הם צריכים לעמוד בתנאים מסוימים ובמבחנים שונים.

 

חברת הביטוח

במקרה ואדם שאינו בגיל הפרישה הופך לסיעודי, הוא יכול להגיש תביעה נגד חברת הביטוח, וזאת בהנחה שיש לו פוליסת ביטוח סיעודי פרטית. באמצעות התביעה הוא יוכל לקבל פיצויים כספיים, בכל גיל.

 

דחייה – לא המילה האחרונה

ישנם מקרים רבים שחברת הביטוח הפרטית מחליטה לדחות את התביעה שלכם. ברגעים הללו מומלץ שיהיה עימכם עורך דין, שיוכל להבין האם סיבת הדחיה היא מוצדקת והאם התקבלה בכלל סיבת דחיה, ולהגיש ערעור במידת הצורך, ערעור שיכול להיות יעיל מאוד.

פיצויי ביטוח סיעוד