מה עדיף: נדל"ן למגורים או נדל"ן מסחרי? חזי חיים מסביר

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

בוודאי נקלעתם ללא מעט שיחות בנוגע למצוקת הדיור בשנים האחרונות: מחירי הדירות מטפסים כה גבוה, עד כדי מצב שבו גם אם תחול ירידת מחירים דרסטית, זוגות צעירים ומשפחות צעירות עדיין יתקשו להגיע לדירה ראשונה. המצב הקשה הופך ישראלים רבים למיואשים וכתוצאה ממנו התעורר גם מצב חדש ומפתיע לאורך שנתיים האחרונות, שעל פיו חל קיפאון במכירת הדירות. בעלי הדירות המבקשים למכור את דירתם מתקשים להגדיל את הביקוש ומכניס גם אותם לסחרור כלכלי כבד.

על פי מומחה הנדל"ן והבעלים של חברת "פסגות נדל"ן" חזי חיים, הפתרון למשבר הדיור בישראל טמון באפשרויות החדשניות שמספק הנדל"ן המסחרי. אז מדוע הוא עדיף על פני הנדל"ן למגורים וכיצד הוא יוכל להניב הכנסה מדהימה שתעזור לכם להגשים את חלום הדירה? המשיכו לקרוא:

 

הנדל"ן המסחרי: עולם הולך ומתפתח

ענף הנדל"ן המסחרי בישראל נמצא בנקודת מפנה מדהימה: הוא פותח את שעריו בפני מקצועות חופשיים רבים שמאפיינים את ענפי היזמות, האינטרנט, ההיי טק והייעוץ, שזקוקים למשרד מושכר שבו יוכלו לנהל באופן מטיב את העסק. אם עד שנות התשעים ושנות האלפיים המוקדמות התאפיינו מגמות המסחר בחברות גדולות ותאגידים בעלי אלפי עובדים, המציאות כיום השתנתה ופונה לכיוון העסקים הקטנים והבינוניים, בעלי מספר עובדים מועט ועד עסקן עצמאי אחד בלבד. כל אחד מהם זקוק לפתרון שעליו הוא מוכן וצריך לשלם שכירות חודשית. מרכזים מסחריים המכילים שלושה, ארבעה ואף חמישה משרדים, גורפים רווח נאה במיוחד מכל תקופת שכירות ומצטברים לכדי הכנסה שנתית מכובדת בתשואה שיכולה להגיע גם לכדי 30%. עלות הנכסים הללו לרכישה, עומדת על ממוצע של 400,000 בשנה, כאשר ניתן למצוא גם נכסים בעלות אטרקטיבית של 200,000 ₪.

הנדל"ן למגורים: שוק תקוע המתבוסס בקשיים

לעומתם, מתבסס הנדל"ן למגורים כמקום שמתאים לדייר אחד בלבד. גם אם מדובר במשפחה גדולה, הרי שהוצאותיה מתבצעות באופן בלעדי וכך גורפות למשקיע תשואה נמוכה בהרבה, שעומדת בממוצע על 2% בשנה ובמקרה הטוב, תצליח לייצר עד 4% בשנה אחת.

המשמעות לכך, היא שמשקיעי הדירות מרוויחים פחות. בעלי הדירה מתמודדים עם הוצאות כבדות ומיסוי אדיר ומתקשים להתנהל כלכלית – הן במצב של השקעה והן במצב של נטילת משכנתא. עלות הדירות בישראל עומדת בממוצע על 1.2 מיליון ₪ ולמעשה נחשבת לגבוהה בכמעט מיליון שקלים (!) מזו של הנדל"ן המסחרי בעת הקנייה. בשל תשלומי הריבית בשנים הראשונות של המשכנתא ומיסי הרכישה השונים, מתווספים עד כחצי מיליון שקלים נוספים על הוצאות הנכס.

 

רכישת נדל"ן מסחרי: "התרופה" של חזי חיים למשבר הדיור

ולכן חזי חיים מציע פתרון אטרקטיבי בהרבה: רכשו נדל"ן מסחרי בעלות נמוכה בהרבה, ערכו בו את ההתאמות לבעלי העסקים הקטנים והמקצועות החופשיים ותיהנו מתשואה חודשית ראויה, שתוכל לשמש אתכם גם לטובת הדירה שאתם שוכרים כרגע וגם לטובת חיסכון עתידי לרכישת בית משלכם. כששוק הדיור נמצא במצוקה, רצוי להיעזר באפיקי השקעה יעילים יותר על מנת להגשים את חזונכם האישי ולהפחית ככל הניתן את ההוצאות, בזכות היעדר המיסוי וההון העצמי הגבוהים.