טיפים שכדאי להכיר לפני שחותמים על הסכם שכירות

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

המגורים בשכירות בישראל הפכו להיות הרבה יותר מאשר צורת מגורים לסטודנטים בלבד, מאחר ומשפחות רבות מתקשות לרכוש דירה משל עצמן.

אחד הדברים שחשוב לשים אליהם לב כאשר מתגוררים בשכירות, הוא החוזה.

החוזה שתחתמו עליו יחד עם בעל הדירה, יקבע את היחסים ביניכם לבינו.

כל פסקה בחוזה השכירות, אשר ממהרים לקרוא ולאשר, יכולה להיות חשובה מבחינה פיננסית.

 

באחריות מי ביטוח הדירה ומה הוא כולל?

Hommie וחברות ביטוח אחרות, מציעות שפע של ביטוחים אשר מיועדים להגנת הדירות והרכוש המאוחסן בהן. מדובר בביטוחים אשר לעיתים אין חובה לעשות, אך מאחר והדירה עצמה שווה לרוב מעל מיליון שקלים, והרכוש המאוחסן בתוכה לפחות עשרות אלפי שקלים נוספים, רוב הדיירים זקוקים לו. כאשר נכנסים לביטוח דירה, אחד מהדברים הראשונים שחשוב לשים אליהם לב, הוא באחריות מי לבטח את הדירה. חלק מבעלי הדירות, יעדיפו לעשות זאת באופן עצמאי, מאחר והנכס שייך להם, ואילו אחרים יפילו את האחריות על השוכרים. במידה וכתוב בחוזה שעל אחריותכם לבטח את הדירה, אתם חייבים לעשות זאת, אחרת במקרה של נזק למבנה עצמו, יתכן ותאלצו לפצות את בעל הבית במקום חברת הביטוח בסכומי עתק. כדאי גם לבדוק מה כולל ביטוח הדירה, אם בעל הדירה הוא שעשה אותו, והאם הוא כולל גם ביטוח תכולה, והגנה מפני שריפות ואירועי טרור.

 

תיקוני תשתית וציוד של בעל הבית

באיזשהו שלב במהלך שנת השכירות, בין אם בחודש הראשון הוא האחרון, אתם עלולים לסבול מתקלה תשתיתית. תקלה זו יכולה להיות במערכת החשמל, עם מנורות ושקעים אשר הפסיקו להגיב או עלו בלהבות, או במערכת המים והביוב, עם נזילות, הצפות וסתימות. תיקוני התשתית הללו יכולים לעלות אלפי שקלים, וחשוב מאוד להבין באחריות מי לתקן אותם. לרוב, התיקונים יהיו באחריות בעל הבית, מאחר והדירה שייכת לו, ולכן האינטרס לתקן את התקלות באופן מלא הוא שלו. עם זאת, כדאי מאוד לברר כבר בעת החתימה על הסכם השכירות מהו טווח הזמנים אליו מתחייב בעל הבית. כדאי שהפסקה תכיל טווח זמן מקסימלי, שלאחריו השוכר יוכל להזמין בעל מקצוע על חשבונו, ולאלץ את בעל הבית להחזיר את הכסף ששולם עבור התיקון שביצע.

 

באילו תנאים ניתן לצאת מהחוזה?

כל חוזה שכירות, חייב להכיל פירוט מלא בנוגע לתנאי היציאה ממנו. בחוזה שכירות סטנדרטי, בעל הדירה לא יכול לאלץ את הדיירים לעזוב באמצע השנה, ואם ברצונו להפסיק באופן יזום את שכירת הדירה על ידם, עליו להודיע להם מעל חודש מראש, לפני החתימה על החוזה החדש. עבור הדיירים, אשר יתכן וירצו לצאת מהדירה עקב שינוי תעסוקתי או משפחתי, חשוב להבין כיצד ביכולתם לצאת באופן חוקי מהחוזה. ברוב החוזים, התנאי הוא הודעה שבועיים מראש לבעל הבית, ומציאת מחליפים לטעמו שיעמדו בתנאי החוזה.

 

חתימה על חוזה