מה חשוב לדעת על מחזור משכנתא

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

משכנתא יכולה להיות דבר מעיק כשההחזר החודשי שלה גבוה ומייצר עומס בהוצאות הבית. הדבר נכון בעיקר אם אחד מבני הזוג חווה פיטורין ועבר לעבודה אחרת בה הכנסתו נמוכה יותר מבעבר כשהמשכנתא נלקחה.

אחת הדרכים לנסות ולהקל על העומס המעיק שנוצר היא לנסות למחזר את המשכנתא כלומר, המרת המשכנתא הישנה במשכנתא חדשה בתנאים טובים יותר שיוזילו לכם את ההחזר החודשי ויקלו על העומס התקציבי שנוצר בהוצאותיכם. כיצד עושים זאת ?

 

יועץ משכנתאות – תהליך רגוע

יועץ משכנתאות הוא איש מקצוע שמתמחה בתחום הלוואות המשכנתא, הוא מכיר את כל ההיבטים המקצועיים הקשורים לנושא לרבות ההיבטים הבנקאיים והמשפטיים. יועץ המשכנתאות מכיר את המספרים ואת מנעד האפשרויות העומדות בפני הלווה החוזר שמעונין למחזר משכנתא קיימת.

יועץ משכנתאות יהיה מוכן להילחם בשבילכם שתקבלו את התנאים הטובים ביותר שאפשר במשכנתא הממוחזרת והוא ידע כיצד לדבר עם הבנק או כל גוף מלווה אחר כדי למקסם את התנאים שתקבלו.

 

רגע לפני יועץ המשכנתאות

רגע לפני שאתם פונים ליועץ משכנתאות חשוב שתעשו בעצמכם סקר שוק קטן אודות תנאי המשכנתא המקובלים על ציר הזמן העכשווי. הסיבה שאני ממליץ לכם לבצע סקר שוק כזה היא כדי שבהגיעכם ליועץ המשכנתאות יהיה לכם מושג כלשהו לגבי האפשרויות ותוכלו לנהל אתו שיחה בגובה העיניים מבלי שתרגישו שאתם תלויים אך ורק בנתונים שהוא מוסר לכם.

 

כיצד לבחור יועץ משכנתאות?

אפנה מיד אל התשובה הטובה ביותר, המלצה של לווים אחרים שאתם סומכים עליהם תהיה הדרך הטובה ביותר למצא יועץ משכנתאות. במידה ואין לכם מכר קרוב שנעזר ביועץ ויכול להמליץ לכם עליו, עליכם לדעת את הדברים הבאים – ישנם שלושה סוגים של יועצים משכנתאות, אחד מהם רק נזכיר ולא נרחיב אודותיו כי הוא איננו באמת אופציה שתיטיב עמכם והוא יועץ מטעם בנק.

היועצים האחרים הם יועץ פרטי מטעם חברת יועצים גדולה או יועץ פרטי עצמאי. שני היועצים האלה יכולים להיות טובים ובוודאי שיוכלו לסייע לכם. גם במקרה זה עשו סקר שוק קטן, השוו מחירים וחפשו ביקורות. חשוב שתדעו, המחיר הממוצע שיגבה ממכם יועץ משכנתאות הוא 1500 שקלים.

 

כיצד מבצעים בפועל מחזור משכנתא?

לאחר שתבחרו יועץ משכנתאות והוא ייתן לכם סקירה על מה שניתן להשיג באמצעות מחזור משכנתאות על פי הנתונים שתמסרו לו, הוא יפנה לשני בנקים שהוא מאמין שהם האופציות הטובות ביותר ויקבל מהם הצעות למחזור המשכנתא שלכם.

לאחר שתגענה ההצעות הוא ייפגש אתכם ויסקור בפניכם את ההצעות שקיבל עבורכם. יחד תקבלו החלטה ותפנו לבנק שבו בחרתם. כמובן שתהליך המחזור הוא ביורוקרטי וכמות הניירת והטפסים מכובדת ולמרות זאת, מדובר בתהליך פחות מסובך וארוך מלקיחת משכנתא ראשונה מכיוון שחלק ניכר מהטפסים הנדרשים כבר קיימים מהמשכנתא הישנה.

עיקר הפרוצדורה היא העברת הנכס לשעבוד הבנק החדש נותן המשכנתא ורישום הערת אזהרה חדשה לטובת בנק זה. מעבר לכך מדובר בחתימה על חוזה משכנתא חדש בתנאים חדשים אל מול הבנק הנבחר.

 

סיכום קצר

מחזור משכנתא יכול לחסוך לכם כסף ולכן אל תתעצלו וצאו לבצע סקר שוק אודות תנאי משכנתא חדשים, מצאו יועץ משכנתאות טוב ותנסו לבצע מחזור משכנתא.

משכנתאות