לימודים אקדמיים לחרדיות במוסדות מובילים – האם זה אפשרי?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

המגמה הגוברת של לימודים אקדמיים של סטודנטיות חרדיות במוסדות מובילים, היא התפתחות משמעותית גם מבחינה אישית וגם מבחינה חברתית. ההשתלבות האקדמית היא עדות להכרה גוברת של חינוך אקדמי, כגורם חשוב שיכול לתרום למיצוי של הפוטנציאל האישי של כל סטודנטית, ולהעצים את האופן בו היא יכולה לתרום לעצמה, למשפחתה ולקהילה. ישנם אתגרים משמעותיים בשילוב ראוי של סטודנטיות במוסדות חילוניים בעיקר. האם אפשר באמת להתגבר עליהם ולאפשר לימודים אקדמיים מקצועיים לסטודנטיות חרדיות? 

 

לימודים אקדמיים לנשים חרדיות

לימודים אקדמיים עבור נשים חרדיות מעידים על החשיבות שרואות נשים חרדיות בפיתוח מקצועי ובמיקסום היכולות והפוטנציאל האישיים. בנוסף, כאמור, מעידה המגמה המתגברת של סטודנטיות חרדיות על התפתחות קהילתית באשר לתפיסת הלימודים האקדמיים כיתרון חיובי עבור נשים חרדיות. נשים חרדיות שלומדות, דרך חוי ארנפלד – לימודים לחרדיות או במסגרות אחרות, מובילות גם את הפוטנציאל לגישור על פערי הידע ועל יכולת ההשתכרות בין החברה החרדית לחברה הכללית.

 

על בעיות השתלבות ועל פתרונות

שלושת האתגרים המרכזיים, שעומדים בפני השתלבות קלה של סטודנטיות חרדיות במוסדות אקדמיים חילוניים הם אי התאמה של מסלולי הלימודים לאורח החיים החרדי, אי התאמה של ענייני מנהלה אקדמיים לאורח החיים החרדי ופערי ידע מוקדמים. נושא פערי הידע, במקום שהם קיימים – ניתן להקדים ללימודים האקדמיים לימודי מכינה שמאפשרים השלמה של כל תכני המבוא.

ההתמודדות עם שילוב של נשים שחיות באורח חיים חרדי במוסדות חילוניים, בעיקרם, מקבלת מענה באמצעות מסלולים ייעודיים לסטודנטיות חרדיות – עם הפרדה בין גברים לבין נשים, התייחסות לחגים ולמועדים, התגמשות במקרה הצורך, כלפי סטודנטיות אימהות ושיתוף פעולה עם ארגונים שתומכים בסטודנטיות חרדיות.

 

איך לדעת אם זה מתאים לך?

אם את רוצה להיות בטוחה בהחלטה שלך ולהירשם ללימודים אקדמיים רק כאשר את חשה שהמסלול האקדמי מתאים לך וליכולות שלך, כדאי לנצל את ההזדמנות לשיחת ייעוץ מקצועית. במוסדות האקדמיים ניתן לקבוע פגישה עם יועצת אקדמית. ברוב המוסדות יש גם יועצות שמכירות היטב את המסלולים הייעודיים לסטודנטיות חרדיות ואת התנאים הקיימים בהם.

אבל אם את רוצה לקבל ייעוץ מקיף יותר, שלא מתייחס למוסד מסוים, את יכולה לפנות לארגונים שמרכזים את נושא הלימודים האקדמיים לנשים חרדיות ולזכות בייעוץ אודות כל האפשרויות שעומדות בפנייך ואת כל הפרטים על מסלולי הלימודים שמעניינים אותך וגם, כמובן, על התנאים בהם.

בנוסף, נמליץ כמובן לפנות אל היועצים הקבועים של כל אחת – הורים, מורות לשעבר, אחיות, חברות ובני משפחה נוספים – כדאי לגשת לשוחח עם האנשים הקרובים לך, שמכירים היטב אותך ואת הפוטנציאל הגלום בך אבל עדיף לעשות זאת רק לאחר שלב איסוף המידע, הייעוץ המקצועי וההתלבטות העצמאית. כאשר את כבר מכירה את הנושא ואת נטיות ליבך, יהיה קל יותר לבקש ולקבל עצות.

לימודים לחרדיות