טיול לדרום איטליה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

חולמים על לרבוץ בשמש בחופים זהובים בזמן שאתם נהנים מהפיצה הטובה ביותר בעולם? אתם כנראה חולמים על טיול לדרום איטליה.

דרום איטליה מורכבת מהמחוזות אברוזו, אפוליה, בסיליקטה, קמפניה, קלבריה, מוליסה וסיציליה (חלק מחשיבים גם את סרדיניה כדרום איטליה), הבונות יחד את קצהו של המגף, הנקרא אצל האיטלקים מצוגיורנו, שפירושו בעברית "אמצע היום".

כל אחד ממחוזות הדרום, וכמובן האיים, התברך בחופים קסומים על אגן הים התיכון, אך זה לא כל מה שיש לדרום איטליה להציע, אם כי מזג האוויר הים תיכוני (המזכיר מאוד את מזג האוויר של ישראל) בהחלט גורם לבילוי על שפת הים התיכון ושכשוך במימיו להיות אטרקטיבי ביותר. דרום איטליה מלאה בהרי געש (חלקם הגדול עדיין פעיל, כמו הר אתנה המפורסם בסיציליה), אל רבים מהם תוכלו לטפס ולראות את לוע הר הגעש או לבחון את ההשפעה של הרי הגעש על הצמחייה והחי סביב להם.

 

דרום איטליה – אלפי שנים של מסורת

דרום איטליה היא מאוד מסורתית  בניגוד לצפון איטליה היותר קוסמופוליטי, לכן מי שבוחר בטיול לדרום איטליה ייהנה מתרבות איטלקית מסורתית בת מאות ואלפי שנים.

הערים והכפרים בדרום איטליה הם מהעתיקים ביותר באיטליה, ותוכלו למצוא גם המון מבנים עתיקים מהמאות ה-7 וה-8 לספירה שנבנו על ידי היוונים אשר שלטו בעבר בדרום איטליה.

נאפולי היא העיר הגדולה ביותר בדרום איטליה (היא השלישית בגודלה בכל איטליה, אחרי רומא ומילאנו) ונחשבת כבירתה של דרום איטליה. לא תוכלו לעשות טיול לדרום איטליה בלי לקפוץ לראות את נאפולי, עיר כל כך ייחודית, שכבשה לבבות של מטיילים רבים, וגם כמובן המקום בו נוצרה הפיצה הנאפוליטנית, שאמנם יש ויכוחים בין המחוזות האיטלקיים על למי מגיע הכבוד על הפיצה הראשונה, אך רבים מאמינים שכל הפיצות התפתחו מהפיצה הנאפוליטנית, ובנאפולי תוכלו לטעום את הפיצה דקת הבצק המקורית. הסיציליאניים טוענים שהם החלו את הפיצה, לכן תוכלו לבדוק גם את הפיצה הסיציליאנית עבת הבצק, ובינינו, לא משנה מה עשה קודם, שתיהן נפלאות.

לא רק הפיצה הגיעה מדרום איטליה, גם הלימונצ'לו המפורסם התחיל בסורנטו, אחת העיירות היפות ביותר בדרום איטליה, עוד פינה שמומלץ לא לפספס כשנוסעים לטיול לדרום איטליה. האופי של תושבי דרום איטליה מאוד ייחודי ומסורתי, לכל מחוז דיאלקט משלו לאיטלקית הדלמטית המדוברת ותרבות שקשה שלא להתאהב בה.

 

מתי כדאי לבקר בדרום איטליה?

החודשים המומלצים לטיול לדרום איטליה הם למעשה כל השנה.

בחורף יותר חמים בדרום איטליה מאשר בצפון, והיא נוחה יותר לטיולים, אך אתם עלולים להיתקל בהרבה גשם. באביב תוכלו להנות מהפריחה המיוחדת שהגשם הביא עמו ומטמפרטורות מושלמות.

בקיץ מזג האוויר חם ויבש, וכיוון שכל דרום איטליה מוקפת ים זהו זמן מושלם לקפוץ למים הכחולים של הים התיכון בחופים עוצרי נשימה ואפילו להפליג לאיים תוך כדי שאתם צופים בקבוצות דולפינים ואפילו לוויתנים הנהנים מהעומק הרב של הים התיכון באזור דרום איטליה והאיים. בסתיו הטמפרטורות שוב מושלמות וניתן להנות מהשלכת היפה שנותנת לנופים הציוריים של דרום איטליה נופח רומנטי.

אזור דרום איטליה הוא נרחב עם המון דברים להציע וטיול לדרום איטליה יעניק לכם רגעים מאושרים וחוויות בלתי נשכחות.

 

מפה