מה עושים במקרה של דחיית תביעה למשרד הביטחון?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

תביעה כנגד משרד הביטחון נועדה להשיג את ההכרה המיוחלת בפציעה או במחלה של התובע כנכה צה"ל, באופן שיאפשר לו לקבל את הפיצויים והקצבאות השונות, בהתאם לרמת הנכות שנקבעה. עם זאת,  לא אחת, תביעות למשרד הביטחון נדחות בשל סיבות שונות ומגוונות, ולכן כדאי לדעת מה עושים במקרים כאלו

 

תביעה למשרד הביטחון

אנשי כוחות הביטחון אשר במהלך שירותם חלו ו/או נפצעו, זכאים להגיש תביעה כנגד משרד הביטחון (באמצעות קצין התגמולים) ולממש את הזכויות המגיעות להם (פיצויים או קצבאות) בהתאם לחומרת הפציעה / מחלה ואחוזי הנכות שנקבעו להם.

על מנת למקסם את סיכויי הצלחת התביעה, יש להיערך אליה בהתאם ולצרף את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים (דו"ח פציעה, מסמכים רפואיים מטעם בית החולים, חוות דעת רפואית ועוד), המעידים על מהות הנזק שנגרם ואופן השפעתו על שגרת חייו של התובע.

 

מהי חוות דעת רפואית למשרד הביטחון?

ככלל, בית המשפט מחייב להגיש חוות דעת רפואית בכל תביעת נזיקין העוסקת בנזקי גוף, כאשר חוות הדעת הרפואית צריכה להיכתב על ידי רופא מומחה בתחום התביעה הנדון. כך, חוות דעת רפואית למשרד הביטחון צריכה לכלול כמה מרכיבים עיקריים: מהות הנזק, השפעתו על שגרת חייו של התובע והוכחת הקשר הסיבתי בין הנזק לבין השירות הביטחוני.

 

אל מי פונים לקבלת חוות דעת רפואית למשרד הביטחון?

על מנת למקסם את השפעתה של חוות הדעת הרפואית למשרד הביטחון, יש לפנות אל חברה מקצועית ומנוסה, המכירה היטב את מערכות משרד הביטחון והחוקים הרלוונטיים (חוק החיילים המשוחררים, חוק שירות בתי הסוהר, חוק הנכים ועוד), כך שיסייעו ויקשרו אתכם למומחים הרפואיים הרלוונטיים.

 

מה עושים כאשר התביעה למשרד הביטחון נדחית?

במידה והצלחתם לקבל חוות דעת רפואית מקצועית מטעם רופא מומחה ובעל מוניטין וניסיון בכתיבת חוות דעת רפואיות – משפטיות למשרד הביטחון, הסיכויים לדחיית התביעה שלכם פוחתים באופן משמעותי ויחד עם זאת, במקרים בהם התביעה למשרד הביטחון נדחתה, עליכם לבחור בין החלופות הבאות:

 

בקשה לעיון נוסף

הגשת בקשה לעיון נוסף והצגת ראיות חדשות מתאפשרת במסגרת חוק הנכים, הקובע כי קצין התגמולים של משרד הביטחון יכול לתת החלטה חדשה ואף לשנות החלטות קודמות שהתקבלו וזאת במידה והוצגו ראיות חדשות, המעמידות את ההחלטה שהתקבלה באור אחר.

 

תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי

במקרים בהם התביעה למשרד הביטחון נדחתה, ניתן יהיה להפנות את התביעה כנגד גורם אחר – המוסד לביטוח לאומי ולקבל תגמולים בהתאם. בחלופה זו יש לקחת בחשבון כי, לאחר שלוש שנים מיום הגשת התביעה לביטוח לאומי, לא תהיה יותר אפשרות לתובע לפנות בתביעה אל משרד הביטחון.

 

לסיכום

חוות דעת רפואית למשרד הביטחון מהווה את אחד האלמנטים העיקריים בהצלחת התביעה ובמקרים בהם בכל זאת התביעה נדחתה, כדאי לדעת כי עומדות בפניכם שתי חלופות עיקריות: בקשה לעיון נוסף דרך קצין התגמולים והגשת תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי.

משרד הביטחון