הדרך הנכונה להכין בשר

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

החלטתם להכין ערב על האש ולקרוא לכל החברים? רוצים לפנק את המשפחה ולהכין להם בשר איכותי וטעים? רוצים ללמוד את סודות המקצוע ולהכיר את הבשר בצורה מושלמת? בדיוק בשבילכם הכנו את המדריך הקרוב – הדרך הנכונה להכין את הבשר שלכם.

הדרך הנכונה להכין בשר

בשר, בשר ועוד קצת בשר

אין ספק שאחד מתענוגות החיים הוא אכילת בשר והכנתו. לא בכדי אנו רואים בכל סופשבוע, אלפי משפחות שפוקדות את כל פינות ארץ ישראל (ואת הבתים שלהם) ומדליקים את המנגל המסורתי והטעים. אלו מכם שרוצים לקחת צעד אחד קדימה בעולם הבשרים ומעוניינים להכיר את עולם הבשר וההכנה שלו בצורה טובה יותר – העמוד הקרוב בדיוק בשבילכם. חשוב להבין שיש הבדל בין הכנת בשר על מנגל חשמלי לבין הכנת בשר בתוך מעשנת בשר.

הדבר הראשון החשוב שעליכם לדעת, הוא שכלי העבודה שאיתו אתם מתכוונים להכין את הבשר הוא קריטי וחשוב. משמע שכרמת ההשפעה שלכם על הבשר במנגל חד פעמי, היא פחותה בכמה רבות מרמת ההשפעה שלכם בשימוש בגריל גז או מעשנת בשר. אנו ממליצים לכם לרכוש את כלל המוצרים השונים – החל מקניית הגריל ועד המרית, רק בחברת וובר – חברה שמתמחה בתחום זה.

רשימת גרילים מומלצים ביותר בשוק – לקריאה על הגרילים המומלצים היכנסו בקישור כאן.

הדרך הנכונה להכין בשר

ובכן, על מנת שתוכלו להכין את הבשר בצורה הטובה ביותר, חשוב להבין מה מטרת ההכנה. אם אתם מעוניינים לעשן בשר או לעשות לו צלייה ארוכה – מעשנת בשר עונה על הקריטריון. מנגד, אם אתם מעוניינים להכין בשר בצורה מהירה, או לצלות כמה חתיכות פרגית וקבבים – מנגל גז איכותי יספיק עבורכם. חשוב מאוד להתאים את עוצמת האש לסוג הבשר איתו אתם עובדים(6 מיתוסים על מנגל שחייבים להיפטר מהם). למה הכוונה? בשר אדום מצריך צלייה של דקה וחצי עד שתי דקות לכל צד, כאשר עוצמת האש היא בינונית. בהנחה ותניחו חתיכת בשר דקה במשך דקה וחצי על אש גבוהה – הבשר יישרף. באותו אופן, אם תחליטו להכין בשר בצלייה ארוכה, כמו אסאדו – תצטרכו להשתמש באש חלשה (מכיוון שנתח כזה נשאר על הגריל / מעשנת בשר כמה שעות, ואש חזקה מדי עשויה לשרוף את הבשר).

חשוב מאוד שלפני שאתם מניחים את הבשר על הגריל, לתת לאש כמה דקות להיתפס בצורה אחידה וטובה. לעיתים לוקח למנגל כמה דקות להידלק בצורה אחידה, מה שעשוי להביא לשריפת בשר או לבשר שטרם בושל. אם אתם בוחרים לתבלן בשר תוך כדי הצלייה שלו על הגריל, חשוב מאוד לעשות זאת רק באמצעות תבלינים. כל הוספה של רוטב או מיץ כזה או אחר, עשויה לגרום להתלקחות האש (כאשר מדובר בגריל גז). פלפל, מלח גם, פפריקה ואולי כמון – הם התבלינים היחידים שצריכים להיות לידכם כאשר אתם מכינים בשר. כל המוסיף גורע!