מה ניתן לעשות כאשר טעית בקסם?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

על מנת לבצע קסמים בצורה טובה ומשכנעת, קוסם נדרש להרבה מיומנות וניסיון.

עם זאת, גם קוסמים גדולים ומצליחים לפעמים מפשלים בקסמים שלהם, והקסם לא יוצא כמתוכנן.

מה ניתן לעשות במצב כזה?

 

להתייחס לטעות כשלב ביניים בקסם

אם קרתה טעות במהלך הקסם שלכם ואתם רואים שהוא לא הולך כפי שרציתם, הדרך הטובה ביותר להתגבר על המכשול היא להעמיד פנים כאילו הטעות היא לא התוצאה שרציתם להגיע אליה – אלא רק שלב ביניים בדרך אל התוצאה הסופית.

למשל, אם מתנדב מהקהל בחר בקלף, החזיר אותו לחבילת הקלפים – ולא הצלחתם להוציא מהחבילה את הקלף שהוא בחר (אבל אתם יודעים שהקלף הבא אחריו בחבילה אמור להיות הקלף הנכון). במקרה כזה, תוכלו להתייחס לקלף כ"מסתנן", לומר לקהל שהקלף השגוי מפריע לקלף הנכון להופיע – ואז לשלוף את הקלף הבא בחבילה ולהשלים את הקסם.

 

להשתמש בהומור על מנת לכפות על הטעות

אם לא ניתן לתקן את הטעות שקרתה במהלך הקסם, ואתם יודעים שהקסם כבר אבוד – תוכלו לצאת מכך בעזרת חוש הומור. תוכלו להשתמש במשפט כמו "כנראה שלא אכלתי מספיק בארוחת הבוקר", או לבקש מהקהל לעודד אותו בקסם הבא על מנת שהקסם יצליח.

דרך הומור הקוסם יכול עדיין להשיג את מטרתו, על אף שהקסם לא הצליח. המטרה היא הרי לבדר את הצופים, וחלק מבידור זה כולל גם בחוש הומור. במקרים רבים הקהל יעריך את הכנות של הקוסם, ואף יחוש סימפטיה ויתחבר יותר אל קוסם שטעה במהלך אחד הקסמים שלו (אך למען הסר ספק, זוהי לא אמרה שנועדה לגרום לכם לטעות בכוונה בקסמים שלכם).

 

בטחון עצמי הוא שם המשחק

כל קוסם נדרש שיהיה לו בטחון עצמי גבוה, ויכולת אלתור טובה. קסמים יכולים להיות לא צפויים, ולהפתיע אף את הקוסם עצמו – שביצע את אותו הקסם פעמים רבות בעבר. כל עוד יש לך יכולות אלו, תוכל לצאת בשלום מכל מצב שאליו נקלעת – ובמיוחד כשמדובר בקסם שלא הלך כמתוכנן.

בטחון עצמי דרוש גם במקרים בהם הקסם מצליח, על מנת לשכנע את הקהל באמיתות הקסם, ולהשאיר אותם פעורי פה.

 

איך תדעו כיצד קוסם אמור לנהוג בפועל?

אם אתם נמצאים בהתחלתם דרככם כקוסמים, ורוצים ללמוד את הדקויות של ההתנהגות בה קוסם אמור לנהוג – אחת הדרכים לעשות זאת היא לנצל אירוע משמח כלשהו (יום הולדת של הילדים, אירוע משפחתי, אירוע גיבוש בעבודה), להזמין קוסם אליכם לאירוע, וכך תוכלו לבחון מקרוב את התנהגותו (ואף לבקש ממנו עצות מניסיון העבר).

הדרך להיות קוסם מתחילה כאן – תבחרו בהפעלה עם קוסם ליום הולדת 7, וכך תוכלו להרוויח שתי מטרות בו זמנית: הילד שחוגג יום הולדת ייהנה מהקסמים, ואתם תוכלו לקבל עצות מקוסם מקצועי ומנוסה!

 

כובע ומקל