מה אתם צריכים לדעת על איחוד תיקים?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

כאשר מדובר באיחוד תיקים הכוונה להסדרת חובות כתוצאה מהליכי הוצאה לפועל על מנת לכסות את כל החובות של הנושים השונים. מה חשוב לדעת בנושא זה – על כך במאמר הבא.

 

מתי צריך לאחד תיקים?

איחוד תיקים הוא אלמנט המסייע לאנשים שחייבים כסף למספר נושים כמו: בנקים, משכנתא, גופים פרטיים או ציבוריים, אי תשלום חשבונות או קנסות וכד'. הגופים השונים יכולים לעקל רכוש, בתים, חשבונות בנק, רישיון נהיגה או להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ עד לתשלום החובות. למעשה כל נושה פותח תיק של הוצאה לפועל וכך קשה לשלוט בחובות, בסכומים ולמי צריך לשלם. איחוד התיקים בא למנוע אי סדר. כלומר, מרכזים את כל החובות לתיק אחד וכך ניתן להסדיר את החובות בצורה מסודרת על מנת לקיים חיים תקינים הן מבחינה נפשית והן מבחינה כלכלית. בכל חודש מעבירים את הסכום שנקבע לאורך התקופה שנקבעה להסדר ובסכום זה מתחלקים כל הנושים.

 

מה יכול לגרום לפשיטת רגל?

פשיטת רגל היא נושא כאוב שכל אחד יכול לחוות ולאו דווקא כשמדובר בעסק. כלומר, מצב כלכלי מדיני בעקבות משבר כמו הקורונה, התנהלות כלכלית לא נכונה, משברים זוגיים, מוות או אובדן כושר עבודה של המפרנס העיקרי בבית, מחלה קשה לא עלינו, יוקר המחיה וכיוצא בזה. כאשר נקלעים למצב של פשיטת רגל צריך לאחד את כל החובות לתיק אחד על מנת לפרוע אותם בצורה יעילה ולהמשיך לחיות בצורה ראויה. לא משנה אם מדובר בהיקף חוב גדול או קטן, חשוב שבכל יהיה מאוגד בתיק אחד כדי לא להתבלבל ולשלם לכל נושה את החוב המבוקש בהתאם ליכולת הכלכלית של החייב.

 

איך עושים איחוד תיקים?

כדי לאחד תיקי הוצאה לפועל צריך לבקש איחוד מהלשכה להוצאה לפועל כדי שתפרוס את התשלומים על פי ההשתכרות של החייב ונתוניו האישיים. הלשכה להוצאה לפועל יכולה לאשר או לא לאשר את איחוד התיקים. במידה ומתקבל אישור, התיקים מאוחדים באופן מיידי וכל תהליכי הגבייה האחרים מסתיימים. האישור יכול להינתן כנגד ערבות מהאדם הממונה על התיק המאוחד וכנגד חקירה. כלומר, בלשכת ההוצאה לפועל יבדקו אם החייב מסוגל לעמוד בתשלומים שנקבעו לו. במקרים מסוימים בזמן החזר התשלומים מוציאים לחייב צו עיכוב יציאה מהארץ עד שנוכחים שהוא עומד בתשלומים.

 

כיצד עורך דין הוצאה לפועל יסייע באיחוד תיקים?

מכיוון שמדובר בנושא מורכב ובירוקרטי, אין להתמודד איתו באופן עצמאי, אלא להסתייע בעורך דין הוצאה לפועל מיומן, מקצועי ומנוסה שיהיה לצד החייבים ויסייע להם מול הנושים להסדרת החובות, להסרת עיקולים, צווים וקנסות. איחוד התיקים אינו מונע את הסנקציות השונות אלא מסדיר את פריסת התשלומים באופן מסודר. לפיכך, ייתכן שחדלות פירעון היא הפתרון ולשם כך עורך הדין יצטרך לייעץ לכם.

תיקיות