קרוואן יד שניה למכירה- מה צריך לבדוק?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

קרוואן, שקט, חופש, עצמאות, טבע, משפחה, דינאמיות. ואכן, לאוהבי הז'אנר, טיול בקרוואן זו הנאה צרופה. לטיול בקרוואן יתרונות רבים – ניתן ללון במקומות קסומים קרוב לטבע, אין צורך להתעסק בהזמנת בית מלון ולמעשה נהנים מיתרונות המחנאות עם תנאים משודרגים. בישראל סצנת הקרוואנים הולכת וגודלת וישנם מסלולי קרוואנים לטיולים ברחבי הארץ, חניוני קרוואנים ומקומות ללון עם הקרוואן ממש על גדות הנהר, קרוב לכינרת או באמצע המדבר.

קרוואן גדול

לכן, לא מפתיע שרבים כבר התאהבו בקונספט ורוצים לרכוש קרוואן משלהם שיחכה לרגע המתאים בו יועלו עליו המזוודות וניתן יהיה להתחיל בטיול. אך בניגוד למחשבה שקרוואן זה דבר זול ופשוט, ההתפתחויות בשנים האחרונות באה לדי ביטוי גם בקרוואנים משוכללים הכוללים תנאים שלא מביישים צימר טוב – מקרן לצפייה בסרטים, אינטרנט, מנגל, פינת ישיבה להקים מחוצה לו ועוד. והמחיר? בהתאם.

אז אם חפצה נפשכם בקרוואן, אך המחיר גבוהה מהתקציב, תוכלו לפנות לקניית קרוואן יד שנייה למכירה. אך לפני זה, הנה כמה דברים שאתם צריכים לקחת בחשבון על מנת להבין איזה קרוואן יענה על הצרכים שלכם:

  1. וותק – דבר ראשון שאתם צריכים לבדוק זה בן כמה הקרוואן שמצאתם – מתי הוא נקנה, מאיפה, וכמה שנים הוא על הכביש. כמו בקניית רכב לגיל יש תפקיד מכריעויש לקחת זאת בחשבון לפני רכישה.
  2. היסטוריה – גם אם הקרוואן הוא צעיר יחסית יש לשאול לגבי ההיסטוריה שלו; איזה טיולים עשו אתו, כמה זמן, האם היו בו תקלות וכו'. בנוסף יש לשאול לגבי המקום בו הוא חנה במרבית הזמן; האם חנה בחנייה מקורה או בשמש. לתנאי החניה של הקרוואן השפעה גדולה על מצבו והתיישנותו.
  3. מסמכים – עליכם לוודא שלמוכרי הקרוואן יש את כל המסמכים הנחוצים על פי חוק.
  4. גודל – קרוואן בסיסי מסוגל לאכלס בין 2-4 אנשים. לכן, אם התכנון הוא טיול משפחתי והמשפחה שלכם כוללת יותר מ4 נפשות, או אם סתם בא לכם מקום אקסטרה, עליכם לבחור בקרוואן משפחתי שמאכלס בין 5-7 נפשות.
  5. קרוואן נגרר או קרוואן נייד? לפני שאתם בוחרים קרוואן יד שניה למכירה, שימו לב האם מדובר בקרוואן נגרר או נייד. אם מדובר בקרוואן נייד ניתן לאכלס בזמן הנסיעה בדרך כלל שלושה אנשים בקבינה. לעומת זאת אם מדובר בקרוואן נגרר ניתן לאכלס את מספר האנשים שנכנס ברכב שלכם. כמו כן, אם תבחרו בקרוואן נגרר יש לוודא כמובן שרכבכם מתאים לכך, שיש לכם וו גרירה תקנית ולוודא מה משקל הגרירה המותר.
  6. ניתן לחשוב שלינה בקרוואן מספקת תנאי לינה בסיסיים בלבד, בניגוד לבית מלון או צימר. אך היום חלה התפתחות משמעותית ויש קרוואנים שמספקים תנאים שלא היו מביישים מלון בוטיק טוב בתל אביב. והמחיר? בהתאם.

בהצלחה!