סיבות אפשריות לכאבי גב

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

כל אחד חווה לפחות פעם אחת בחיים כאב גב, הכאב יכול לבוא לידי ביטוי בכל חלקי הגב.

החל מהגב העליון ועד הגב התחתון, כאשר הכאב יכול להיות אקוטי או כרוני ובעוצמות שונות.

כאבי גב הם הכאבים הנפוצים ביותר בקרב האוכלוסייה המערבית וניתן לטפל בהם באופנים שונים.

במידה ואתם סובלים מכאב גב ואינכם יודעים מדוע, הגעתם למקום הנכון.

בשורות הבאות נפרט מהן הסיבות האפשריות לכאבי גב, כך שתוכלו לבדוק אולי אחת מהן גורמת לכם לסבל.

 

להלן הסיבות האפשריות לכאבי גב:

נעילת נעליים שאינן אורתופדיות

רבים מאתנו נוהגים לנעול כפכפי אצבע ונעליים אחרות שאינן נחשבות לאורתופדיות. כאשר אתם נועלים נעליים מסוג זה, אתם גורמים לגוף שלכם למאמץ רב. הסיבה לכך היא שלעיתים הנעליים הללו אינן יציבות מספיק ואזורים אחרים בגופכם צריכים לתמוך בכף הרגל.
בנוסף לכך, כל חלקי הגוף קשורים אחד בשני, כך שלעיתים קרובות, כאשר חלק אחד כאוב זה משפיע גם על חלקים אחרים. כאשר ההליכה שלכם אינה נכונה, הכאב עלול להופיע בגב במקום בכפות הרגליים.
רבים מאתנו נוטים שלא לקשר בין הכאבים, אנחנו נוטים לחשוב שאם הנעל אינה מותאמת לנו, סביר להניח שנחוש בכאב בכף הרגל שיסמן לנו שעלינו להחליף לנעל אחרת. אך התשובה טמונה בגב, כאבי גב לעיתים מאותתים דווקא על אי נוחות בכפות הרגליים.

 

ישיבה מרובה

אם אתם עובדים בעבודה משרדית וברוב היום אתם יושבים ב-90 מעלות מול המחשב, סביר להניח שכאבי הגב שאתם חווים, נובעים מכך. ישיבה ממושכת גורמת לכאבי גב. לכן, ההמלצה של מומחים באורתופדיה היא לקום אחת לשעה מהכיסא, להסתובב במשך חמש דקות לפחות במשרד או מחוצה לו ולחזור לעבוד. אם התמזל מזלכם ויש לכם את האפשרות לקום מהכיסא לזמן ממושך יותר, כמובן שההמלצה היא לקום כמה שיותר ועדיף לצאת לטיול באוויר הצח, הגב שלכם יודה לכם.

 

ישיבה לא נכונה

אם אתם מאלו שיושבים על הכיסא כשהגב שלכם קעור, דעו שהתנוחה הזו עלולה לעלות לכם בכאבי גב מתמשכים.
ההמלצה שלנו היא לשים לב לתנוחת הישיבה שלכם. אם אתם יושבים בעיקר על כיסאות ללא משענת, כדאי קודם כל לשנות את הכיסא שלכם ולרכוש כיסא שתומך בגב. ישנם כיסאות אורתופדיים מרופדים היטב שיכולים לאפשר לכם לשבת בנוחות ולהישען בקלות על המשענת.
גם כיסאות שאינם אורתופדיים עם משענת יכולים להתאים לכם. אנחנו ממליצים להשתמש בכרית אורתופדית בכל ישיבה.

כעת, כשאתם מודעים לסיבות האפשריות לכאבי גב, אתם יכולים לבדוק אם אחת מהן גורמת לכם לכאבי גב.
אם אתם הולכים עם נעליים אורתופדיות, אינכם יושבים ישיבות ממושכות ואתם יושבים במנח נכון על הכיסא, סביר להניח שמדובר בסיבה אחרת וכדאי לגשת לאורתופד ולברר את העניין לעומק כדי לטפל בכאב בהקדם.

טיפול רפואי

 

כיצד קיום יחסי מין משפיעים על הבריאות
כיצד קיום יחסי מין משפיעים על הבריאות?

פעילות מינית, ממלאת תפקיד מכריע בבריאות וברווחה הכללית, ומשפיעה על היבטים שונים של בריאות גופנית, נפשית ורגשית. עיסוק בפעילות מינית סדירה נקשר למספר יתרונות בריאותיים גופניים, כולל שיפורים בבריאות הלב

קרא עוד >>