חוות דעת רפואית משפטית רופא עור – כל מה שצריך לדעת

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

חוות דעת רפואית משפטית היא מסמך חשוב מאין כמותו בכל הקשור לתביעות נזקי גוף. חוות הדעת יכולה להתייחס לכל תחום ברפואה, בהתאם לבעיה הרפואית הספציפית הנדונה בתביעה, ועל כן היא רלוונטית גם למחלות ונזקי עור. בכתבה הבאה נדגיש מה חשוב לדעת על חוות דעת רפואית משפטית מרופא עור.

 

למי פונים כדי להשיג חוות דעת רפואית?

אולי הדבר הראשון שצריך לדעת בהקשר לחוות דעת רפואית משפטית רופא עור, הוא איך להשיג אותה. ככל חוות דעת רפואית, גם היא מצריכה את גיוסו של רופא מומחה בתחום לכתיבתה. זאת על מנת שיעשה אבחון מדויק ככל הניתן למקרה, אשר יתייחס לבדיקות רפואיות שערך על הפציינט, ממצאים עדכניים בספרות המחקרית וכדומה.

רצוי רופא שבנוסף למומחיותו הוא גם בעל כושר ניסוח גבוה ומותאם לזירה המשפטית. חוות דעת רפואית משפטית מקבילה לעדות מומחה כתובה, ובמקרים מסוימים הרופא אף יידרש להגיע לבית המשפט למתן עדות בעל פה – על כן חשוב שיהיה בקי בנהלים ובשפה המשפטית.

אז כיצד משיגים חוות דעת איכותית של רופא עור? לאינטרנט הפתרונים, עם שלל אתרים ייעודיים לנושא שמרכזים תחת כתובת אחת שלל מומחים מדיסציפלינות רפואיות שונות עבור כתיבת חוות דעת משפטית, כמו למשל האתר https://www.forum-md.co.il.

 

כמה עולה חוות דעת רפואית משפטית רופא עור?

שאלת העלות של חוות דעת רפואית משפטית רופא עור היא ללא ספק נושא חשוב שמעניין לקוחות רבים. מאחר ומדובר ברופא מומחה (כלומר רופא שצבר התמחות, הן בפרקטיקה והן בלימודים עיוניים, בתחום ספציפי – עור) עלות העסקתו לצורך כתיבת חוות הדעת היא לא מאוד זולה. חוות דעת משפטית רפואית תעלה כמה אלפי שקלים ואף עשרות אלפי שקלים לעיתים.

במקרי קצה, בהם עולה צורך בעדות של רופא ספציפי בעל מומחיות ייחודית מחו"ל, המחיר יכול לנסוק אף למעלה מכך. מחיר חוות הדעת משולם לרוב בידי הצד התובע, אם כן ייתכנו סיכומים משפטיים אחרים אשר יביאו לחלוקה משותפת של שני הצדדים בהוצאה זאת.

 

מתי נצטרך חוות דעת מרופא עור?

כל תביעת נזיקין הקשורה לבעיית או מחלת עור (למעט תביעות של תאונות דרכים) מחייבת הצטיידות בחוות דעת רפואית משפטית רלוונטית. מדובר במסמך חשוב ונפוץ במגוון של סיטואציות משפטיות: תביעת אובדן כושר עבודה, תביעה בנושא רשלנות רפואית, תביעה מול משרד הביטחון בנוגע לבעיית עור שנוצרה בשירות הצבאי, תביעת אחוזי נכות מול הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי ועוד.

תביעת נזיקין הקשורה בעור יכולה להתייחס לכוויות שאירעו לאדם, למחלת עור שהתפרצה אצלו או לכל מצב גופני אחר שהתעורר ויש לו סימפטומים הקשורים בעור. חשוב להדגיש שחוות דעת רפואית משפטית הכרחית לא רק בבית המשפט אלא גם בוועדות רפואיות שונות, אשר קובעות את מצבו הגופני הרשמי של אדם ואת העלות הכלכלית הנגזרת מכך.

חוות דעת רפואית משפטית רופא עור