המדריך המלא להסרת יבלות

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

נגיפים, הם אחד הגורמים העיקריים כיום למחלות שונות, אך גם לתופעות שונות בגופנו.

יבלות לדוגמא, הן תוצר של התפרצות נגיף הפפילומה.

לכן, יבלות יכולות להיות מדבקות, ולעבור בין אנשים, ונחשבות למצב לא תקין של הגוף, אשר מצריך התערבות רפואית.

כמובן, לא כל היבלות נוצרות מאותו זן של נגיף, אך כל הנגיפים משתייכים, למשפחת הפפילומה. עם זאת, בעזרת טיפול רפואי נכון, ניתן להיפטר מיבלות.

המשיכו לקרוא ,ולמדו עוד על הטיפול ביבלות, ואיך להסיר אותן.

 

מהו נגיף הפפילומה

ראשית, נחזור להתחלה, ונבין מהו הנגיף אשר מחולל בגופנו, את תופעת היבלות. נגיף הפפילומה, הוא בעצם קבוצה של למעלה מ-200 מיני נגיפים, המשתייכים לאותה המשפחה. נגיפים אלו, מדביקים את רקמות העור והריריות אצל בני האדם, ומועברים ביחסי מין. חלק מזני הפפילומה, עלולים להיות מסרטנים, וחלקם פשוט יוצרים חוסר איזון בגוף. כתוצאה מכך, נוצרות תגובות כמו יבלות.

 

סוגי יבלות

קיימים סוגים שונים של יבלות, אשר מטופלים בדרכים שונות. סוגי היבלות כוללים בתוכם: יבלת פשוטה, יבלת שטוחה, יבלת חוטית, יבלת כף הרגל, וכן גם יבלת של איברי המין. הנפוצה מביניהם, הינה היבלת הפשוטה, שכן היא גם נחשבת הקלה ביותר לטיפול. עם זאת, יבלת כף הרגל, נחשבת מסוג היבלות הקשות ביותר לטיפול, שכן לרוב היא מצויה בנקודות לחץ, ומתפתחת על גוש סוליית כף הרגל. לכן, היא רגישה וכואבת מאוד. בנוסף, קיימת יבלת איברי המין, שהיא היחידה אשר נחשבת מדבקת ויכולה לעבור בין אנשים.

 

הטיפול ביבלות

לרוב, הטיפול ביבלות כולל בתוכו מספר שיטות קונבנציונליות, אשר נחשבות גם היעילות ביותר. ניתן לטפל ביבלת בעזרת צריבה בחנקן נוזלי, בטיפול לייזר, בעזרת משחות שונות, או בעזרת טיפול כירורגי. בכל דרך בה תבחרו, יש עליכם לבדוק האם טיפול זה, מתאים לסוג היבלת שקיימת לכם, ולבדוק האם יש חלופות טובות יותר. אם תבחרו בהסרה כירורגית, עליכם לבדוק מיהו הכירורג הטוב ביותר עבור טיפול זה, ולא להתפשר על כל רופא.

 

טיפול בעזרת משחות

תוכלו גם, להסיר יבלות עם וורטי (WORTIE), שהיא המשחה המומלצת ביותר עבור יבלות, בעור ובכפות הרגליים. טיפול זה, נועד ליבלות אשר אינן מדבקות, ולרוב ישתמשו בטיפול זה אצל ילדים. זאת, מכיוון שהשימוש בוורטי, מותר מגיל 4 ומעלה, בשל בטיחותו של התכשיר ויכולתו לטפל ביבלת, ללא פגיעה בעור הסובב אותה. וורטי ידידותי מאוד למשתמש, וידידותי לשימוש עם ילדים, וכן מוכח כאחד התכשירים הטובים ביותר, שפותחו עבור יבלות.

 

לכו להיבדק

על כל פנים, לא משנה באיזה טיפול תבחרו, עליכם ללכת להיבדק קודם כל, אצל הרופא המטפל בכם. ייתכן, כי תהיה לו דעה אחרת משלכם, שכן דעתו הינה מקצועית יותר, וחשוב להישמע לה. עשו כהמלצות הרופא והיבדקו, מאחר שיבלת יכולה להיות עניין שולי, אך יכולה להיות מסכנת חיים.

 

פצעים

כיצד קיום יחסי מין משפיעים על הבריאות
כיצד קיום יחסי מין משפיעים על הבריאות?

פעילות מינית, ממלאת תפקיד מכריע בבריאות וברווחה הכללית, ומשפיעה על היבטים שונים של בריאות גופנית, נפשית ורגשית. עיסוק בפעילות מינית סדירה נקשר למספר יתרונות בריאותיים גופניים, כולל שיפורים בבריאות הלב

קרא עוד >>