הטיפולים האפקטיביים לקרטוקונוס

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

קרטוקונוס היא מחלת עיניים לא פשוטה, ומי שסובל ממנה יודע שקיימות לא מעט דרכים להתמודד איתה ולהחזיר לעצמו את היכולת לראות כמו שצריך. לצד הדרכים להתמודדות, קיימות גם כמה דרכים לטיפול בקרטוקונוס על מנת לנסות ולהאט או לעצור את קצב התקדמות המחלה. בואו נכיר כמה מתוך רשימת הטיפולים האפקטיביים לקרטוקונוס.

 

קרטוקונוס – למה היא כל כך לא פשוטה?

אז חשוב לציין בתור התחלה שרמות ההשפעה של קרטוקונוס יבואו לידי ביטוי בהתאם למצב. כאשר מחלת הקרטוקונוס נמצאת בתחילת דרכה, יורגשו השפעות על הראייה שיבואו לידי ביטוי בראייה לילית או בזמן ביצוע פעולות ראייה שדורשות מאמץ נוסף כמו קריאה. אם וכאשר מחלת הקרטוקונוס תתפתח לדרגות קצת יותר חמורות, ילכו ויתווספו קשיים לראייה שיהיה צריך לטפל בהם בצורה קצת יותר מורכבת. במצבים נדירים קרטוקונוס עלול להתפתח אף למצב של עיוורון.

 

הטיפולים האפקטיביים לקרטוקונוס – על קרוס לינקינג שמעתם?

רוב מי שאובחן עם קרטוקונוס בוודאי שמע על קרוס לינקינג. מדובר כאן על טיפול שמוצע למי שאובחן אצלו קרטוקונוס שנמצא בשלבים התחלתיים ביותר, והוא טיפול שבא במטרה למנוע מהמחלה ללכת ולהתדרדר, ובמסגרתו מבנה הקרנית מתחזק.

מדובר כאן על טיפול שמתבצע בהרדמה מקומית בחדר ניתוח. בשלב הראשון של הטיפול תוסר שכבת תאי האפיתל שמרכיבים למעשה את השכבה החיצונית של הקרנית. לאחר שתוסר שכבת התאים הזו, הרופא המטפל יטפטף טיפות של ויטמין בשם ריבופלאבין, הידוע גם בשם ויטמין B2 על הקרנית. הטפטוף יארך במשך חצי שעה, ובסופו יוקרן אור אולטרא סגול על הקרנית לעוד 10 דקות. השילוב בין הטיפות לבין קרני האור האולטרא סגול יביא לתהליך כימי שיחזק את הקרנית, שמטרתו, כאמור, לעצור את התפתחות המחלה.

 

קרטוקונוס במצב מתקדם – טיפולים שונים

מי שאובחן עם קרטוקונוס צריך להבין שמעקב של אופטומטריסט או רופא עיניים הוא לא פחות מחובה עבורו, על מנת להבין מה קצב התקדמות המחלה ומהם הפתרונות האפשריים להתמודדות איתה או לטיפול בה. במידה וקרטוקונוס עובר שלב ונמצא במצבי התפתחות מתקדמים יותר, קיימים פתרונות נוספים לטיפול בו.

עדשות שיכולות לסייע בזמן התמודדות עם קרטוקונוס הן עדשות מסוגים שונים כמו עדשות היברידיות, עדשות רכות SOFT K, עדשות סקלקליות, עדשות PIGGYBACK או עדשות קשות ROSE K.

 

השתלת טבעות – השלב הבא של טיפול בקרטוקונוס

מדובר כאן על ניתוח שמתבצע בכל עין בצורה נפרדת. הניתוח מתפרש על פני רבע שעה בכל עין, והוא יבוצע על כל עין בהפרש של כמה ימים אחת מהשניה.

במהלך הניתוח יושתלו טבעות קטנות שהמטרה שלהן היא למעשה לגרום לקרנית להימתח ובהתאם לכך גם להשתטח. הטבעות עצמן הן מעין קשתות קטנות שעשויות מחומר שנפוץ מאוד בעולם העדשות – חומר פלסטי שקוף. מדובר כאן על הליך הפיך, מה שהופך אותו לפחות מבהיל עבור מי שמחליט לבצע אותו. כל זאת לא פוגם באיכות הטבעות המושתלות, שמתוכננות ביסודן לשימוש קבוע.

 

מנתחים