האם קופסאות שימורים מזיקות לבריאות?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

האם שמעתם אי פעם על חומר הנקרא ביספינול? הוא נקרא גם BPA, והוא אותו חומר אשר נמצא בקופסאות השימורים.

וכאן זה הזמן המושלם לשאול את השאלה: האם קופסאות שימורים מזיקות לבריאות? בואו נדבר על זה יותר לעומק, נתבונן בתוך הקופסה ולא מחוצה לה.

בכדי להתרשם ממשהו באופן אמיתי, אומרים שצריך להסתכל בתוך הקנקן ולא מחוצה לו. ומה לגבי קופסאות שימורים? ובכן, מסתבר שכדאי להסתכל בתוכן גם כן ולהבין מי נגד מי. קופסאות שימורים הן אמנם פתרון מצוין בתור אוכל זמין, אבל מסתבר שהן מכילות בתוכן גם חומרים שעשויים להזיק לבריאות. מבעיות כאלו ואחרות ועד סרטן אפילו, זה קיים שם בפנים – הפוטנציאל להינזק בריאותית. מה תרכשו, מוצרי יד מרדכי איכותיים או קופסת שימורים? לאחר שתקראו את השורות הבאות, יש לנו תחושה שתסיקו מסקנות חותכות ותענו בקלות על מה ששאלנו. הנה מידע חשוב:

 

מה יש בקופסאות שימורים שעשוי להזיק לבריאות?

ביספינול (BPA) הוא רק אחד מאותם חומרים בעייתיים אשר נמצאים בתוך קופסאות שימורים. ביספינול מזוהה עם בעיות בבלוטת התריס, בעיות נוירולוגיות, אפילו סרטן השד. הוא עשוי לשבש את המאזן ההורמונלי, הן אצל גברים והן אצל נשים.

כעת החכמים ישאלו את השאלה: אם ביספינול עשוי להזיק לבריאות, מדוע צריך אותו בכלל בתוך המזון שלנו? ובכן, ביספינול מהווה אפקט של שימור, מה שאנחנו מכירים בתור המושג "חומר משמר". BPA הוא חומר משמר שנמצא בקופסאות שימורים מסוגים רבים, ובארה"ב כבר חברות רבות מסמנות על גבי האריזה של מוצרים – שהוא קיים בפנים.

 

האם אלומיניום בקופסאות שימורים יכול גם הוא להזיק?

יחד עם ביספינול, או ליתר דיוק ביספינול A, מגיע גם האלומיניום. קופסאות השימורים, ממה הן עשויות? ניחשתם נכון, אלומיניום. בעיות בריאותיות רבות מאופיינות עם הזליגה של אלומיניום אל תוך המזון שלנו אשר מאוחסן בקופסאות השימורים.

ויש לנו עוד שאלה אליכם, מה לדעתכם קורה לפעמים לקופסאות שימורים? נכון, הן מתעקמות ומתעוותות לעיתים במהלך השינוע שלהן. אם לא במהלך השינוע, אז הן עוברות זעזועים ונפילות על הרצפה כאשר מלקטי הסחורה בסופרמרקט מסדרים אותן על המדפים.

 

מה קורה כשקופסת שימורים מתעוותת בחנות ובשינוע?

כשקופסת השימורים מתעוותת ומקבלת מכות חיצוניות, זה מעודד את הזליגה של האלומיניום למזון. כשהקופסה מתעוותת, חלקים וחתיכות ממנה יכולים להתפורר מבפנים. אם כך, אנחנו רואים שישנה בעייתיות מסוימת באכילת מזון שמשומר בקופסאות שימורים.

יחד עם זאת, ישנן גם קופסאות שימורים שאינן מכילות את החומרים שציינו כאן לעיל. אבל בסופו של דבר, הפתרון הכי מומלץ הוא אכילת מאכלים אורגניים, פירות וירקות טריים וכדומה. אתם מוזמנים להתפנק על פירות וירקות מובחרים אצל משק דוידאן – שנים של ניסיון חקלאי משובח.

 

קופסה עם אוכל