תביעות רשלנות רפואית – על מה תובעים בישראל?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

יש מספר לא מבוטל של תביעות שמוגשות מידי כמה ימים אל בתי המשפט בנוגע לרשלנות רפואית שאירעה למטופלים בגילאים שונים ברחבי הארץ. בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה משמעותית במספר תביעות אלו, כנראה בעקבות עלייה במודעות שחלה בנושא זה. כדי לאפשר לעלייה החשובה הזו להמשיך לבוא לידי ביטוי, יצאנו לבדוק על מה תובעים בישראל. קראו את השורות הבאות ואולי תגלו שעברתם רשלנות ואתם יכולים לתבוע.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

כדי שנוכל לקבל מידע מקיף, עדכני ומהימן בנושא, היינו צריכים לפנות אל האנשים שמכירים את התחום מקרוב – אל אנשים שהגישו בשנים האחרונות תביעה על רשלנות רפואית. כך בעצם נוכל לקבל את התמונה המלאה ולהבין על מה תובעים בישראל. אנו מוכרחים להודות שקיבלנו מספר רב מאוד של פניות שגרמו לנו להבין שתובעים על נושא זה בתחומים רפואיים שונים, למשל:

  • גניקולוגיה
  • אונקולוגיה
  • ריאות
  • כבד
  • היריון ולידה ועוד

ובכל זאת, הצלחנו להשיג בסופו של דבר את התביעות הנפוצות ביותר. הישארו אתנו ותגלו מהן.

 

תביעת רשלנות רפואית מספר 1 שאתם צריכים להכיר

אחת התביעות הנפוצות ביותר הן כאלו שנוגעות לתחום ההיריון והלידה. שכן, לצערנו, קיבלנו לא מעט פניות מצד הורים שגילו בשלבים מאוחרים מאוד של ההיריון שהרופא המלווה לא הפנה אותם אל בדיקה אחת או כמה בדיקות שנחשבות להכרחיות במעקב ההיריון. היו אפילו נשים שביקשו הפניה אבל משום מה הן לא קיבלו תגובה בנושא וגם לא הפניה. מקרים כאלו וגם אחרים צריכים להסתייע על ידי עו"ד רשלנות רפואית שילווה את ההליך המשפטי ויאפשר את קבלת הפיצויים בסיומו.

 

תביעת רשלנות רפואית מספר 2 שאתם צריכים להכיר

יש לא מעט תביעות של רשלנות רפואית שיכולים לבוא לידי ביטוי בכל מיני תחומי רפואה. מדובר בתביעות שנוגעות לטעות באבחון. כדי להבהיר את הנושא, נציין כי אלו מצבים שבהם מטופלים מקבלים אבחנה כי הם חולים במחלה X. לאחר מכן, הם מקבלים טיפול הולם שכולל לא פעם מתן תרופות, אשפוז ולעיתים אף ניתוח. כאשר בסופו של דבר מתברר שה"חולים" אינם חולים במחלה זו בכלל והם קיבלו טיפול שגוי. תביעות מסוג זה נחשבות גם כן לנפוצות מאוד.

 

בחירה של עורך דין מתאים

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך ציינו בפנינו שצריך לבחור עורך דין באופן שקול. הבנו שמדובר בעניין חשוב, כך שהחלטנו לפנות מעט מקום במדריך כדי לציין זאת בפניכם. כדי שתוכלו לבחור עורך דין מקצועי שמתאים לכם, אתם צריכים לערוך תחילה בירור מקיף ולקרוא אודותיו חוות דעת. מדובר בטיפ חשוב שנמסר לנו מספר פעמים, אז כדאי שתדעו זאת.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם לדעת אילו תביעות על רשלנות רפואית נתבעות בארץ מידי יום. מקווים שהשכלתם מהמדריך ומאחלים בהצלחה.

עו'ד רשלנות רפואית