תאונת רכב בדרך לעבודה – יש לכם עדים?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

"הנבואה ניתנה לשוטים", אומר המשפט המפורסם, ואכן, לנו בתור בני אדם אין יכולת לחזות אירועים שונים שיתרחשו בעתיד. גם האירועים הטריוויאליים ביותר עשויים להתפתח בצורה שתפתיע אותנו לחלוטין, לטוב ולרע.

דוגמא לאירוע שיכול להתפתח בצורה שלילית היא נסיעה ברכב הפרטי שלנו אל העבודה. תאונה שתתרחש במקרה כזה, היא תאונה מורכבת, שכן מדובר גם בתאונת דרכים אך גם בתאונת עבודה. במקרה הזה, חשוב לברר בזמן אמת על הימצאות עדים.

 

תאונה בדרך לעבודה עם רכב

עובדים בעלי רכב פרטי? ככל הנראה שהרכב הפרטי משמש אתכם לנסיעה אל מקום העבודה שלכם מדי יום. פעולת הנסיעה אל העבודה היא פעולה שגרתית, שאנחנו מבצעים בצורה קבועה, בשעות קבועות לרוב, במסלול קבוע ובכמות גבוהה יחסית. למרות שהפעולה הזאת אמורה להיות טבעית וברורה לנו, אנחנו עשויים להיקלע לתאונת דרכים במהלך הנסיעה הזאתי.

תאונת דרכים כלשהי יכולה להסב נזק משמעותי, גם לגוף, גם לנפש וגם לרכוש. למרות שמדובר בתאונת דרכים, החוק קובע שתאונה בסיטואציה הזאת היא תאונת עבודה לכל דבר, שניתן להגיש עליה תביעת תאונת עבודה. תביעת תאונת עבודה היא תביעת פיצויים שאמורה לאפשר לכם להתאושש ככל הניתן מהנזק שתאונת העבודה אירעה לכם. לפי החוק, גם תאונות שמתרחשות בדרך אל מקום העבודה הן תאונות שנחשבות לתאונות עבודה.

 

את מי תובעים?

מכיוון שמדובר בתאונת עבודה, תצטרכו להגיש תביעה לביטוח הלאומי. הגשת תביעת פיצויים נגד המעסיק רלוונטית רק במקרים ספציפיים, כאשר לרוב תאונת דרכים בדרך אל העבודה לא תאפשר לכם לקבל ממנו פיצויים.ראשית, תצטרכו לתבוע דמי פגיעה מהביטוח הלאומי, שישולמו עבור ההיעדרות שלכם מהעבודה. דמי הפגיעה יאפשרו לכם להתקיים מבחינה כלכלית באופן יחסי לגובה המשכורת שלכם.

לאחר מכן, תצטרכו להגיש תביעת נכות מעבודה לביטוח הלאומי. את התביעה הזאת תוכלו להגיש לאחר 90 יום מאז קבלת דמי הפגיעה. אם הפגיעה שלכם קבועה, ואתם לא יכולים להתאושש גם לאחר תקופת קבלת דמי הפגיעה, תוכלו להגיש תביעה לקבלת גמלת נכות מעבודה. הגמלה הזאת עשויה להיות קצבה חודשית שתשולם לכם או מענק חד פעמי, בהתאם לנזק ממנו אתם סובלים.

 

מדוע חשוב למצוא עדים?

לפני שמגישים את התביעה, חשוב למצוא עדים לתאונה בזירת האירוע. מציאת העדים הללו לא תמיד אפשרית, אך אם ניתן, תעשו זאת בזמן אמת. אם למשל היו מעורבים רכבים אחרים, או שהיו אתכם נוסעים נוספים ברכב, עדות מהם תוכל לסייע לכם במהלך הגשת התביעה לביטוח הלאומי.

 

לתבוע פיצויים מהמעסיק

כפי שציינו מקודם, ישנם מקרים שונים בהם ניתן לתבוע פיצויים מהמעסיק. פיצויים מהמעסיק ניתן לתבוע כאשר הוא מתרשל, וההתרשלות שלכם גורמת לתאונת העבודה. אם תאונת הדרכים בדרך לעבודה התרחשה עקב התרשלות של המעסיק שלכם באופן מובהק, ייתכן שתוכלו לתבוע ממנו פיצויים.

תאונת דרכים