תאונה ברכב ללא ביטוח חובה – אלו הן ההשלכות הצפויות

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

נהיגה בלי ביטוח חובה היא עבירה על החוק שהענישה עליה היא קנס כספי ואם נתפסים פעמים נוספות מסתכנים בשלילת רישיון הנהיגה. השאלה היא מה ההשלכות הצפויות במידה ונפגעים בתאונת דרכים – על כך במאמר הבא.

 

תאונת דרכים ללא ביטוח חובה

ביטוח החובה הוא כיסוי מלא אותו מפעילים במידה ונפגעים בתאונת דרכים. כלומר, ההוצאות הרפואיות, אובדן כושר השתכרות, עוגמת הנפש וסעיפים אחרים נכללים בפיצוי מלא אותו מקבלים מחברת הביטוח. על פי החוק בארץ, לא משנה אם אתם אחראים או לא אחראים על התאונה, נפגעתם – תקבלו פיצוי מביטוח החובה. החוק מתייחס לנהגים ברכב מנועי, נוסעים והולכי רגל. הבעיות מתחילות כשאין ביטוח חובה.

אם כנהגים פגעתם בהולך רגל תוגש נגדכם תביעה אזרחית על ידי קרנית שאותה יתבע הולך הרגל מאחר ואינו יכול לתבוע את הביטוח. בדומה לכך אם הייתם מעורבים בתאונה והנוסעים ברכבכם נפגעים. גם הנהג יישא בעלויות במידה ונפגע אלא אם יוכיח שהצד השני אחראי על התאונה ויוכל להגיש תביעת נזיקין. בכל מקרה חשוב לערב ולהתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים בעניין.

 

תביעת נזיקין כשאין ביטוח חובה

כאמור נהג ללא ביטוח חובה יגיש תביעה נזיקית נגד הנהג שהתרשל. בניגוד לתביעה על פי חוק הפלת"ד הפיצוי לא יהיה גבוה אך בהחלט מספיק כדי להשתקם מהתאונה. גם בתביעה מסוג זה נכנסים פרמטרים הקשורים לאובדן כושר השתכרות בהווה ובעתיד, עוגמת נפש, כאב וסבל, אחוזי נכות, סיעוד וכד'.

הבדל נוסף הוא שבתביעת פלת"ד אין צורך להוכיח שהנהג הנפגע או הפוגע אחראים על התאונה ובתביעה נזיקית חייבים להוכיח שהנהג הפוגע אשם בתאונה.

 

נהיגה ברכב שאינו שלכם ללא ביטוח חובה

אם נהגתם ברכב שאינו שלכם ולא ידעתם שאין לבעל הרכב ביטוח חובה חוסר הידיעה לא יפתור אתכם מעונש. למרות זאת, תוכלו לצאת מזה במידה ויש לכם הוכחות מספקות שלא ידעתם על כך בין אם מדובר על רכב חברה או רכב פרטי ובין אם על רכב שכור. במקרים כאלו אם מתרחשת תאונת דרכים ניתן לתבוע פיצויים מחברת קרנית במידה ובית המשפט משתכנע שחוסר הידיעה היה מוצדק.

 

סיוע של עו"ד בתאונה ללא ביטוח חובה

במקרה של תאונת דרכים ללא ביטוח חובה אפשר להגיע לפשיטת רגל לאחר משפט ארוך ומייגע במיוחד שמדובר בתאונה רבת נפגעים. גם אם רק יצאתם מהחנייה של ביתכם ונפגעתם בשל אי מתן זכות קדימה לרכב אחר, תצטרכו לשאת בכל ההוצאות הרפואיות.

הייעוץ של עו"ד תאונות דרכים הוא קריטי ביותר במקרים כגון אלו על מנת למזער נזקים ולקבל את הפיצוי המקסימלי במידת האפשר. לסיכום, גם בתביעת פלת"ד יש לקבל סיוע מעורך דין כדי למצות את כל הזכויות ולקבל פיצוי גבוה.

תאונה ללא ביטוח חובה