תשלום דמי חג חילוף מעסיקים – מה זה?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

בניגוד לעבר שוק העבודה כיום הוא דינאמי ומשתנה, מידי יום מתרחשים שינויים בחברות הקיימות בשוק, בין אם בעקבות מיזוגים ובין אם בעקבות עסקאות קניה ומכירה.

שינויים אלו גורמים הרבה פעמים לחילופי מעסיקים.

המקרים השכיחים ביותר בהם יתחלפו מעסיקים בתדירות גבוהה יהיו בחברות כוח אדם ובמפעלי יצור.

הדבר החשוב ביותר הוא כי בכל שינוי מעסיק חשוב לשמור כי זכויות העובדים אשר מעסיקיהם התחלפו לא יפגעו.

 

מעסיק מתחלף

חילוף מעסיק במקום עבודה הינה סיטואציה בה החברה נמכרת לגורם אשר הופך להיות המעסיק החדש של העובדים במקום.

המעסיק החדש מבחינה משפטית יורש את העובד וחייב בכלל החובות החוקיים כלפיו. עם זאת, לבעלים החדש עומדת הזכות לפטר את העובדים במידה והוא מוצא לנכון, בין אם כי הדבר עדיף לו מבחינה כלכלית ובין אם ברצונו לגייס עובדים משלו.

 

זכויות העובדים בזמן חילופי המעסיק

בבית הדין לעבודה ובבית המשפט העליון נקבע במספר רב של פסקי דין כי אדם אשר עובד בעסק בו הוחלפו הבעלים, ייהפך באופן מידי לעובדו החדש של הבעלים רוכש העסק. בהתאמה, עומדות לעובד זכויות לפיצויי פיטורים, דמי הבראה, ימי מחלה וימי חופשה.

 

חובותיו של המעסיק הנכנס אל העובדים

ישנם חוקים שונים מהם נגזרים חובותיו של המעסיק, ביניהם ישנו את סעיף 18 לחוק ההסכמים הקיבוציים, התש"י 1957. סעיף זה קובע כי בזמן של שינוי מעסיקים, יראו את המעסיק החדש כמי שעליו חל ההסכם הקיבוצי. משמעות סעיף 18 אם כך רלוונטית רק על מי שחל עליו הסכם קיבוצי והוא זה שייהנה מרצף תעסוקתי. מנגד, לא נקבע על ידי המחוקק כי מעסיק חדש יהיה צד להסכם העבודה הקודם, ועל כן הסכם קיבוצי הינו חריג לכלל. המנהג הוא להמליץ למעסיקים חדשים אשר באים בנעלי המעסיקים הקודמים, להחתים את העובדים על הסכמי עבודה חדשים ומעודכנים.

 

דמי חגים

בין כלל הזכויות שצריכות להישאר לעובד נראה גם את דמי החגים. דמי חגים משמעותם כי עובד שעתי או יומי הנעדר מעבודתו בעקבות חג יהיה זכאי לתשלום בגין 9 ימי חג על פי דתו או על פי חגי ישראל לפי בחירתו, זאת עם עמד בתנאי הזכאות הרלוונטיים. בהקשר שלנו, חשוב לדעת כי לא ניתן לוותר על הזכאות לדמי החגים. במידה והעובד ויתר עליהם בגין טעות או לחץ מצד המעסיק לא יהיה לוויתור תוקף מחייב.

 

עורך דין לענייני עבודה

בעת חילוף מעסיקים יש לבחון כי כלל הזכויות נשמרות בין אם העובד מוצא עצמו מפוטר ועליו לדאוג לקבלת כלל הזכויות המגיעות לו בסיטואציה זו.

ובין אם הוא ממשיך להיות מועסק ועליו להמשיך ולקבל את הזכויות הרלוונטיות. עורך דין לענייני עבודה https://liatfaigel-law.co.il/עורך-דין-דיני-עבודה, יוכל לוודא כי הזכויות אכן נשמרות.

 

דמי חג - תמונה להמחשה