עוכבתם לבדיקת שכרות – מה יהיו השלבים?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

עיכוב לבדיקת שכרות יהיה אולי תהליך קצר אל מול השוטר בשטח, אך הוא עלול להיות קריטי עבור רישיון הנהיגה שלכם. על כן, חשוב להכיר את ההליך ואת הזכויות המגיעות לכם בזמן שהוא מתרחש. אז מהו הליך בדיקת השכרות ומה כדאי לכם לדעת כאשר עוכבתם לבדיקת שכרות?

 

כמה מותר לי לשתות לפני נהיגה?

כמות האלכוהול המותרת לשתייה לפני נהיגה משתנה בהתאם לגילכם ולנתונים כלליים של גופכם (מסת הגוף, חילוף חומרים ועוד). קשה לאמוד את הכמות המותרת אך באופן כללי היא עומדת על כוס אחת של משקה אלכוהולי שאינו מחוזק כמו בירה, כוס יין, קוקטייל ועוד. היות וקשה לאמוד באופן מדויק עבור כל אחד את הכמות מומלץ להימנע משתיית אלכוהול לפני נהיגה ובכך גם לשמור על חייכם ועל חיי הסביבה שלכם.

 

עוכבתי לבדיקת שכרות – מה חשוב שאדע?

לפני שאתם עולים על הכביש חשוב שתהיו מוכנים לבדיקת שכרות ותקראו מדריך לבדיקת שכרות. כמו כן, כדאי שתדעו מהן הזכויות שלכם וכן שאתם יכולים לתעד את האירוע בצילום וידאו. בנוסף לכך, חשוב שתדעו כי מצבכם הרפואי עלול להשפיע על בדיקת השכרות ולכן חשוב לעדכן את השוטר במידה וצרכתם תרסיס פה, תרופות מסוימות, או במידה ואתם חולים במחלת נשימה או עם חום גבוהה.

 

מה כדאי לעשות כאשר מעוכבים לבדיקת שכרות?

כאשר אתם מעוכבים לבדיקת שכרות חשוב שתתעדו את כלל האירוע באמצעות מצלמת וידאו, מתחילתו ועד סופו. חשוב שתרשמו את כלל הפרטים באירוע, לרבות שמות השוטרים המעורבים באירוע. תיעוד האירוע יעזור לעורך הדין שלכם להגן עליכם לאחר מכן ולמצוא כשלים בהליך. כמו כן, חשוב שלא תתווכחו עם השוטרים ותשתפו פעולה בצורה מלאה.

 

הליך בדיקת שכרות – הסבר כללי

בעת עיכוב לבדיקת שכרות השוטר יבקש מכם בראשונה רישיון נהיגה וכן יתשאל אתכם. לאחר מכן, השוטר עלול לבקש לבצע בדיקת מאפיינים וכן בדיקת נשיפון. במידה והתבקשתם לביצוע בדיקות אלה, חשוב שתדעו שאינכם מחויבים לבצע אותן ואף מומלץ לסרב, היות ואם תכשלו בהן הן יילקחו בחשבון. לאחר מכן תתבקשו לבצע בדיקת ינשוף, אליה לא תוכלו לסרב ואם תסרבו תואשמו בנהיגה בשכרות.

 

אחרי בדיקת שכרות כדאי לעשות בדיקת דם

במידה והואשמתם על ידי השוטר בנהיגה בשכרות מומלץ לפנות לבית החולים הקרוב לביצוע בדיקת דם לבירור רמת אלכוהול בדם. בדיקת הדם הינה מדויקת יותר ויכולה לעזור לכם להשתחרר מן האישום על הנהיגה בשכרות. הבדיקה תבוצע על חשבונכם אך תהיה זו עלות מועטה לעומת אישום על נהיגה בשכרות.

 

מהם השלבים בבדיקת שכרות ומה חשוב לדעת?

לאחר שעוכבתם לבדיקת שכרות יתשאל אתכם השוטר ואז תתבקשו לבצע בדיקות שונות לבירור רמת השכרות שלכם – בדיקת מאפיינים, נשיפון ובדיקת ינשוף. חשוב שתדעו את הזכויות שלכם וכן תתעדו את כלל ההליך.

בדיקת שכרות