עבירות אלימות – סוגי העבירות המתייחסות לאלימות

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

עבירות אלימות הן שם כולל למספר התנהגויות בעלות יסוד אלים.

תחת קטגוריה זו ניתן למצוא מנעד רחב של עבירות – החל מעבירות תקיפה ללא גרימת נזק וכלה בעבירות המתה. עבירות האלימות מדורגות על פי חומרתן, ובהתאם לכך גם נקבעת הענישה בגינן.

 

סוגי עבירות אלימות נפוצים:

עבירות תקיפה

לפי חוק העונשין תקיפה מוגדרת כהכאה, נגיעה, דחיפה או הפעלת כוח כלפי אדם בדרך אחרת, במישרין או בעקיפין ללא הסכמתו או בהסכמתו שהושגה בתרמית.

"תקיפה סתם":

תקיפה סתם היא העבירה הקלה ביותר בעבירות התקיפה. משמעות תקיפה זו היא שלמותקף לא נגרם חבלה או נזק. העונש עבור תקיפה כזו הוא שנתיים מאסר. עם זאת, באם לתקיפה הצטרף תוקף אחד או יותר – העונש הצפוי לכל אחד מהם הוא ארבע שנות מאסר.

 

תקיפה הגורמת חבלה של ממש:

באם כתוצאה מהתקיפה נגרם לאדם המותקף חבלה של ממש, דין התוקף שלוש שנים. עם זאת, באם לתקיפה הצטרף תוקף אחד או יותר – העונש של כל אחד מהם צפוי להגיע לשש שנות מאסר.

 

"תקיפות שונות"

תקיפה לשם ביצוע פשע \ תקיפה לשם גניבה \ תקיפה לשם התנגדות למאסר: המבצע אחת מעבירות אלו, דינו שלוש שנות מאסר. כאשר התקיפה בוצעה בצוותא של יותר משני אנשים – דין כל תוקף הוא חמש שנות מאסר.

 

תקיפת עובד ציבור:

בכדי למנוע מעובדי ציבור לחשוש לשלומם בעת ביצוע תפקידם, קבע המחוקק עונש חמור יותר לביצוע תקיפה של עובד ציבור. כך, דין התוקף עובד ציבור בשל עבודתו – הוא עד שלוש שנות מאסר. אולם, באם התוקף התכוון להכשיל את הנתקף בתפקידו או למנוע או להפריע לו למלאו \ באם התוקף היה מצויד בנשק \ באם התקיפה נעשתה בצוותא של שני אנשים או יותר \ בנסיבות בהן עובד הציבור טיפל באדם שהיה בסכנת חמורה \ כשמדובר בעובד בחדר מיון – דין התוקף עשוי להגיע לעד חמש שנות מאסר.

 

שוד ושוד מזוין:

לפי חוק העונשין שוד הינו גניבה המלווה באיום או באלימות. העונש על כך עשוי להגיע עד 14 שנות מאסר. עם זאת, באם מדובר בשוד מזויין – העונש עשוי להגיע עד 20 שנות מאסר.

 

איומים:

לפי חוק העונשין עבירה זו מוגדרת כאיום על אדם בכל דרך שהיא, בפגיעה בגופו, בחירותו, בשמו הטוב או בפרנסתו, במטרה להפחידו להזיק לו או להקניטו. העונש על עבירה זו עשוי להגיע לעד 3 שנות מאסר.

 

עבירות המתה:

גרימת מוות ברשלנות:

במידה ואדם גרם למותו של אחר ללא כוונה, אך נקבע כי היה עליו להיות מודע לנסיבות האירוע. העונש הצפוי – 3 שנות מאסר.

המתה בקלות דעת. עונש המאסר – עד 12 שנים.

 

המתה בנסיבות של אחריות מופחתת:

גרימת מוות של אדם, בכוונה או באדישות, כשהמעשה נעשה כשהנאשם היה שרוי במצוקה נפשית קשה עקב התעללות חמורה ומתמשכת בו או בבן משפחת, בידי מי שהנאשם גרם למותו. העונש הצפוי הוא עד 20 שנות מאסר.

רצח: גרימה למותו של אדם בכוונה או באדישות. העונש הצפוי – מאסר עולם.

 

רצח בנסיבות מחמירות:

גרימת מוות לאדם, בכוונה או באדישות, בהתמלא תנאים מסויימים המפורטים בחוק. העונש הצפוי – מאסר עולם.

במידה והנכם חשודים בביצוע עבירות אלימות, או לחלופין במידה וחוויתם עבירות מעין אלה, אתם מוזמנים לפנות למקום כמו משרד עורכי דין סיוון כהן ושות' לשם קבלת סיוע משפטי מקצועי ואמין. משרד זה בעל ניסיון רב בתחום ועשוי לסייע לכם להשיג את מבוקשכם.

 

איש חוק ומשפט