נפגעתם בתאונת דרכים ? תחשיב הפיצויים בגין כאב וסבל

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

בניית תיק תביעה בנושא פגיעה מתאונת דרכים נעשית באמצעות תחשיב נזקים על מנת לקבל פיצוי גבוה בעת התביעה המשפטית.

המאמר יעסוק בתחשיב פיצויים בגין כאב וסבל.

 

תחשיב פיצויים בגין כאב וסבל

את תחשיב הפיצויים בגין כאב וסבל עושה עורך דין תאונות דרכים על סמך גילו של התובע. אם יוצאים מנקודת הנחה שיש לחיות עם הכאב והסבל שנים ארוכות, חישוב הפיצויים לאדם צעיר יהיה גבוה יותר מחישוב הפיצויים של אדם מבוגר. כמו כן, חישוב הפיצויים בנושא זה מחושב גם על פי סך הכל ימי האשפוז, דרגת הנכות שנקבעה לנפגע ושיעור הפגיעה באורח החיים של התובע עקב טיפולים ושיקום עתידיים. ככל שדרגת הנכות גבוהה יותר, כך גם הפיצוי לתובע יהיה גבוה יותר. כדי לחשב את השפעת הנכות על התובע יש לחלק אותה לנכות פיזית ולנכות תפקודית.

 

חישוב נכות תפקודית ונכות פיזית

כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים ותובע על פי חוק הפיצויים לתאונות הדרכים, בית המשפט ממנה לו רופאים מומחים מטעמו שיקבעו את דרגת הנכות שלו. ככל שהתובע נפגע בתפקודו כך יהיה זכאי לפיצוי גבוה יותר. כלומר, איבוד כושר עבודה זמני או קבוע, שינוי בתפקיד, יציאה לפנסיה רפואית, איבוד השתכרות ממה שהיה טרם התאונה וכד'. מדובר בעיקר על נכויות אורטופדיות, נוירולוגיות, פסיכיאטריות או קרדיולוגיות. ייתכן שאדם יקבל נכות פיזית אך מכיוון שתפקודו לא נפגע מהעבר, שעור חישוב הפיצויים יהיה נמוך יותר ולהיפך. אם הנכות הפיזית משפיעה על התפקוד, הפיצוי יהיה גבוה יותר.

 

חישוב הפסדי שכר והשתכרות עתידית

במידה והנפגע נאלץ להיות עקב הפגיעה בימי מחלה ולהיעדר ממקום עבודתו לתקופה ארוכה, הוא למעשה מפסיד שכר. אם משולמים לו דמי המחלה הוא יפסיד את המענק על ימי מחלה הניתן ביציאה לפנסיה. גם עובד עצמאי שמפסיד ימי עבודה בגין הפגיעה, יחושבו לו הפסדי השכר. בין היתר, בתחשיב נכנס גם אלמנט הפסד ימי עבודה עתידיים. כלומר, מחשבים את ההפרש שנותר לנפגע לעבוד עד לפרישתו לפנסיה ואף מעבר לכך במידה ולא יוכל לעבוד. לדוגמה, אדם שעקב תאונת הדרכים פרש ממקום עבודתו בפנסיה רפואית ולא הצליח להשתקם ולמצוא עבודה המתאימה לכישוריו או שתפקודו התעסוקתי נפגע, יחושבו לו הימים עד גיל הפרישה. לעומת זאת, אדם צעיר שרק התחיל את דרכו המקצועית, חישוב הפסד ההשתכרות העתידי יחושב על פי השכר הממוצע במשק. סטודנטים שמפסידים את היכולת להשתכר בזמן לימודיהם במקצוע שיפרנס אותם, יחושב להם פיצוי גבוה יותר מהשכר הממוצע במשק. בהנחה שהנפגע זקוק לעזרת משפחתו כמו הסעה, משק בית או תלות אחרת, יחושב גם פיצוי זה נגד קבלות או מסמכים המוכיחים זאת. למשל, תלות מוחלטת במשפחה או מכרים תזכה בפיצוי של 13,500 אלף ₪ לחודש. למידע נוסף כנסו לאתר https://fclaw.co.il/עורך-דין-תאונות-דרכים/פיצוי-תאונת-דרכים-כאב-וסבל.

 

משקל

כיצד קיום יחסי מין משפיעים על הבריאות
כיצד קיום יחסי מין משפיעים על הבריאות?

פעילות מינית, ממלאת תפקיד מכריע בבריאות וברווחה הכללית, ומשפיעה על היבטים שונים של בריאות גופנית, נפשית ורגשית. עיסוק בפעילות מינית סדירה נקשר למספר יתרונות בריאותיים גופניים, כולל שיפורים בבריאות הלב

קרא עוד >>
מתי ישנה עילת לתביעה ברשלנות רפואית
מתי ישנה עילת לתביעה ברשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא סוגיה מורכבת ורגישה במיוחד המתעוררת כאשר אנשי מקצוע בתחום הבריאות אינם עומדים בסטנדרט הטיפול המצופה בתחומם, וכתוצאה מכך נגרם נזק כלשהו למטופלים. בעוד שספקי שירותי בריאות, רופאים

קרא עוד >>