כיצד להתכונן לוועדה רפואית במשרד הביטחון

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

כידוע, השירות הצבאי עשוי להיות מאוד מאתגר מבחינה פיזית ונפשית. ישנם לא מעט מקרים בהם חיילים מתלוננים  על פגיעה בבריאותם בעקבות השירות הצבאי. ישנה אפשרות להגיש תביעה כנגד משרד הביטחון במידה ומשרת הביטחון כמו חייל, סוהר, שוטר ועוד, לקה במחלה או נחבל במהלך השירות הצבאי או בעקבותיו. התייצבות בפני וועדה רפואית במשרד הביטחון היא הליך סטנדרטי כחלק מהתביעה לקבלת אחוזי נכות, והיא מצריכה הכנה מוקדמת והקפדה על פרטים.

 

הליך התביעה

על מנת לבדוק זכאות לאחוזי נכות ופיצויים, על הנפגע להגיש תביעה למשרד הביטחון. התביעה תיעשה באמצעות טופס בו יש להדגיש את הקשר הסיבתי בין השירות הצבאי לבין החבלה או התפרצות המחלה.

כשלב ראשון, התביעה תוגש לקצין התגמולים של משרד הביטחון, שיבחן האם יש לתובע עילה לתביעת אחוזי נכות. במידה שקצין התגמולים מאשר את הבקשה, התובע יזומן להתייצב בפני וועדה רפואית, המוסמכת להעניק אחוזי נכות. אחוזי הנכות נעים על ספקטרום של בין 0% ל- 100%, ומכריעים מה יהיה גובה הפיצויים, האם יוענקו מענקים חד פעמיים או קצבאות חודשיות, והאם יינתנו הטבות סוציאליות והקלות נוספות מלבד הפיצויים הכספיים.

מרגע ההכרה בנכות התובע, משרד הביטחון פורש את אחריותו על הנכה ולכן ניתנת אפשרות לתבוע שנית כאשר המצב הרפואי מחמיר, ולזכות בתוספת פיצויים בהתאם.

לפרטים נוספים על זכאות לפיצויים מול משרד הביטחון לחץ כאן.

 

מה יש להכין מראש?

כאמור, על התובע יש חובה כי הוא חווה פגיעה קשה שנגרמה בעקבות או במהלך השירות, וכי השירות הוא הסיבה להתרחשותה. הוכחת הקשר הסיבתי אינה תמיד קלה, ונהיית מורכבת עוד יותר כאשר מנסים להוכיח הפרעה נפשית, שעל מועד וסיבת התפרצותה קשה יותר לעמוד. לכן, על מנת להציג תביעה מהימנה, מומלץ להיעזר במסמכים רפואיים ובחוות דעת מקצועיות.

כמו כן, יש להוסיף כל מידע הנמצא ברשותך המתעד את החבלה או המחלה, כמו טפסי אשפוז, פרטים על המוסדות בהם קיבלת טיפול הרפואי ובאילו תאריכים. יש להוסיף כל מידע קיים על העדים לאירוע, במידה והיו. יש לתאר את אופי הפגיעה, את השפעתה על חייך ואת הנסיבות שבהן התרחשה.

בנוסף, מומלץ להיעזר בעורך דין מנוסה בתביעות משרד הביטחון. ייצוג של עורך דין מיומן עשוי להבטיח הצלחה רבה יותר בתביעה ומגביר את הסיכויים לקבלת פיצויים גבוהים יותר. מדובר בהליך בירוקרטי ומפותל, ולכן היעזרות באיש מקצוע יכולה להקל מאוד על ההליך ולסייע בגיבוש תביעה חזקה ומשכנעת.

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם משרדנו אם אתם חושדים כי יש לכם עילה לתביעת אחוזי נכות ממשרד הביטחון. בידינו ידע משפטי רב  וניסיון עשיר של למעלה מ- 70 שנים בתביעות מסוג זה, ולכן ביכולתנו לסייע לכם להשיג את הפיצויים והזכויות המגיעים לכם, שיכולים להסתכם בסכומים גבוהים שיקלו מאוד על חייכם.

ציוד משפטי