כיצד לבחור עורך דין לנזיקין

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

דיני הנזיקין בישראל, מהווים חלק מהמשפט האזרחי. באופן כללי, מאפשרים דיני הנזיקין כאמור למי שנפגע כתוצאה מפעולה או העדר פעולה של אדם כנגד אדם אחר, שבעקבותיה נגרמו לתובע נזקי גוף, נזקי רכוש או נזקים משמעותיים אחרים. עם התחומים המשפטיים שבהם נעשה שימוש בדיני נזיקין כאמור ניתן למנות הגשת תביעה כנגד אדם אחר בעקבות תאונת דרכים או תאונה אחרת, שנגרמה עקב רשלנותו של אדם אחד וגרמה נזקים לאדם אחר. תביעת נזיקין יכולה לבוא גם אחרי תאונת עבדה, ואפילו בעקבות דברי בלע שאמר אדם אחד כנגד אחר, מבלי שיהיה להם צידוק או בסיס עובדתי כל שהוא. תביעת רשלנות רפואית נמנית גם היא עם הסוגים השונים של תביעות נזיקין. בחירת עורך הדין הנכון עבור הגשת תביעת נזיקין (מה חשוב לדעת על תביעת נזיקין?) , עשויה להיות גורם מכריע בהצלחת התביעה וקבלת פיצוי הולם בעבור עוגמת הנפש והנזקים שנגרמו כתוצאה מכל הפעולות כאמור לעיל. מהו עורך דין לתביעות נזיקין? כיצד ניתן לבחור את עורך הדין הנכון להגשת תביעת נזיקין? כדאי לקרוא  כל התשובות בהמשך.

פטיש ומוזניים

מהו עורך דין נזיקין.

עורך דין נזיקין הוא איש מקצוע המתמחה בסיוע ללקוחות שלו להגיש תביעות נזיקין, בגין נזק פיזי או אחר, שנגרם להם בעקבות פעולה או סדרת פעולות או אמירות או מעשים של אדם או גוף אחר שניתן לתבוע אותו בעקבותיהם.

כיוון שדיני נזיקין מתפרשים על פני תחומים רבים ומגוונים, נדיר למצוא עורך דין שיכול להתמחות בכל מגוון התחומים כאמור. לפיכך, קורה לא אחת שעורך דין מסוים מתמחה בתחום מסוים הקשור בדיני נזיקין. ישנם עורכי דין המתמחים בנזקי גוף שמכירים את עקרונות היסוד במערכת המשפט על כל המשתמע מהם ואחרים מתמחים בכל הקשור בהוצאת דיבה. ישנם בנוסף גם אנשי מקצוע המתמחים בהגשת תביעה כנגד מוסדות רפואיים, בעיקר בכל הקשור ברשלנות רפואית על כל ההיבטים השונים שלה.

5 סימני בגידה שתוכלו לזהות על בן הזוג – לקריאת המאמר הקישו פה.

כיצד לבחור עורך דין נזיקין בהתאם לצרכים

בהמשך לאמור לעיל, ובהמשך לתובנה בדבר הקשת הרחבה של תחומים המאפשרים תביעת נזיקין, הרי הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לבחור את עורך דין נזקי גוף המנוסה ביותר, המכיר על בוריו את התחום הספציפי שבו אתם מעוניינים לתבוע אדם או גוף עסקי. עורך הדין כאמור חייב להיות בעל ניסיון והבנה מעמיקה בתחום. מעבר לכך, רצוי שהוא יהיה בעל ניסיון וייזקפו לזכותו תביעות שהסתיימו בהצלחה.

בנוסף, כדאי ואפילו צריך לחפש מידע נוסף על עורך הדין הנבחר. אם אפשר, חשוב לקבל עליו המלצות מאנשים שכבר הסתייעו בשירותיו הטובים. אחרת, יש לפנות למנועי החיפוש ברשת ולנסות לדלות פרטים נוספים. פרטים כאמור יכולים להיות תביעות מוצלחות שזכה בהן, או מנגד ביקורות של לקוחות בכל הקשור בשירות או במידת המחויבות שלו ללקוחות. רק לאחר בחינה מעמיקה של כלל ההיבטים, כדאי לבחור את עורך הדין המתאים ולשכור את שירותיו.  דבר חשוב נוסף – כדאי להגיע לסיכומים באשר לתמורה הצפויה שתשולם לעורך הדין כבר בשלבים הראשונים. זאת על מנת למנוע אי הבנות ולא לבזבז זמן ומשאבים מיותרים בהמשך.