כיצד הופכים את המר למתוק – התמודדות עם גירושים רעים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

גירושים נתפסים כסוג של משבר, שעלול לפגוע בכל בני הבית. אחת הסוגיות המרכזיות, שעולה עקב תהליך של גירושים, היא מיקומם של הילדים בתהליך, ופגיעותם הרבה בעקבותיהם. פניה לטיפול מקצועי, יכולה לעזור לכל בני הבית, בהתמודדות עם התהליך המורכב.

 

תחושות קשות

תחושות קשות ורגשות אשם, מלווים בני זוג, בעקבות ההחלטה על גירושים, תחושות כגון: אשמה, צער, אובדן, דיכאון ואף תחושת אבל. רבים חוששים מהבדידות, חוסר האונים, מהירידה ברמת החיים, ומהפגיעה הכלכלית לאחר הליך הגירושים. התמודדות עם גירושים מעלה גם תחושה קשה של אשמה, כדי לשנות דפוס זה, להחזיר את הביטחון העצמי לבני הזוג, ולמסלול חיים תקין, כדאי לפנות לטיפול מקצועי, שיעזור לעבד את התהליך.

 

פרוק המסגרת המשפחתית

המסגרת המשפחתית, נתפסת בעיניי הילדים, כעוגן המלווה אותם לאורך כל חייהם. מסגרת שממנה ניתן לצאת, לחקור את העולם, ולחזור אליה בחזרה. פירוק המסגרת המשפחתית, עלול לבטל את האיזון והיציבות, לערער את הילדים ולגרום לנזק רב. הסימפטומים העיקריים, המופיעים אצל ילדים להורים גרושים, הם: היחלשות הדימוי העצמי, אגרסיביות, קושי שלהם להתאים את עצמם לתנאים החדשים, קשיים חברתיים, ולעיתים קרובות אף התדרדרות ביחסים עם ההורים.

 

תחושות קשות

תהליך הגירושים הוא תהליך מורכב שצריך להיערך אליו רגשית, הוא נחווה בצורה שונה אצל בני הזוג, ובצורה שונה אצל הילדים.  התחושות של בני הזוג שלא יזמו את הפרידה, בדרך כלל, קשות בהרבה מבני הזוג שיזמו אותה, וכדאי להם לפנות למטפל מוסמך.

 

טיפול משפחתי או פרטני

מומלץ לפנות למטפל מקצועי, מוקדם ככל האפשר, כך ההתמודדות עם תהליך הגירושים, תהיה קלה יותר. מטפל, ילווה את בני הזוג בהתמודדות הנפשית, ויסייע להם לשנות דפוסי מחשבה. ליווי זה, יכין אותם לפתיחת דף חדש בחייהם, כאשר הם חזקים יותר נפשית. טיפול פרטני, יכול לסייע במקרים בהם הפרידה מלווה בקושי, כאב, דיכאון, חרדות וירידה בביטחון העצמי.

 

טיפול עבור הילדים

ברוב מקרי הגירושים, אין להורים את הנדרש, כדי לעזור לילדים לקבל את הכלים, בהתמודדות נפשית עם הגירושים, ולכן מומלץ לפנות לטיפול מקצועי. במידה ומופיעים אצל הילדים, סימפטומים המעידים על מצוקה נפשית, כגון: עצבות, חלומות רעים, פחדים, שינוי מהותי בהתנהגות הנורמלית, פנייה לטיפול יכולה לעזור לילד, בהתמודדות עם הגירושים.

 

פניה לעו"ד

בחירת עו"ד המלווה את התהליך, חשובה מאוד. כדאי לבחור עו"ד, המסוגל להתמודד עם החלקים האמוציונאליים וכן המשפטיים, העולים מהתהליך. עו"ד העובדים בשיתוף פעולה עם יועצים פיננסיים, פסיכולוגים, יועצים זוגיים ועוד, כגון משרד עורכת הדין הלנה שמחי.

 

לסכום

תהליך הגירושים הוא תהליך מורכב, המעלה תחושות קשות, אצל כל בני המשפחה. קבלת עזרה מקצועית, וליווי של עו"ד מקצועי, יכולה להקל מאוד על ההתמודדות עם התהליך, עבור כל בני המשפחה.

כיצד הופכים את המר למתוק - התמודדות עם גירושים רעים