האם יש אפשרות לקצר את ההליך המשפטי מול המעסיק?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

הליכים משפטיים בבתי הדין לענייני עבודה עשויים להימשך שנים ארוכות ואף עשורים.

למעשה, כבר קרו מקרים בהם, עובדים יצאו לפנסיה ואף נפטרו, לפני שהסתיים הליך משפטי נגד המעסיקים.

אבל במקרים מסוימים בהחלט אפשר לקצר את ההליך המשפטי מול המעסיק.

 

איך זה אפשרי?

הליכים משפטיים מהירים בתחום דיני עבודה

עו"ד כפיר דיין דובב עוסק בין היתר גם בדיני עבודה מעל 15 שנה והוא מסביר כי קיים הליך ששמו "דיון מהיר", לצד הליך ששמו "בסמכות רשם בית הדין".

דיון מהיר הוא דיון משפטי המתקיים לגבי סכומים של עד 23,500 ש"ח ואילו הליך בסמכות רשם בית הדין ניתן לביצוע רק במקרה אחד – כאשר מדובר על סכסוך משפטי בנושא שכר עבודה.

רשם בית הדין רשאי לעסוק בסכסוכים משפטיים בין מעסיק לעובד בתחום שכר עבודה בלבד, בתנאי שאלה לא עולים על סכומים של 39,200 ש"ח.

 

למה חשוב לפנות להליך משפטי מהיר בתחום דיני עבודה?

במקרים של תביעה נגד מעבידים, קורה פעמים רבות שהדיונים נמשכים שנים רבות, במידה לא סבירה.

במקום להיתקע בבתי משפט לאורך שנים רבות, כדי לקבל פסיקה מול שופט, אפשר לקבל הליך משפטי מקוצר, אשר יאפשר לכם לקבל את מה שמגיע לכם בפרק זמן סביר, במקום להמתין שנים ארוכות עד לפסיקה של בית הדין, אשר עלולה להותיר את התובע מותש, שחוק ושבור, בעיקר אם המעסיק שלו הוא גוף גדול וחזק, כמו בנק, רשת קמעונאית גדולה, תאגיד וכן הלאה.

בנוסף, שלא כמו במשפטים רגילים, דיון מהיר אינו מאפשר למעביד להגיש ערעור אוטומטי ולכן מעט קל יותר לעובד במסגרת זו לפעול נגד המעביד.

 

האם הליך משפטי מהיר מגדיל את הסיכוי שלכם לזכות נגד המעביד?

זכיה בבית המשפט תלויה בגורמים רבים, ביניהם –

עילה מוצדקת לתביעה, איסוף ראיות יסודי ומשכנע, הצגת הדברים באופן משכנע מול בית המשפט וכן בכתב התביעה וכן הלאה.

משום כך, אין די בהליך משפטי מהיר כדי להגדיל את הסיכוי שלכם לנצח במשפט נגד המעביד שלכם, גם אם הצדק לצדכם.

למעשה, הליך משפטי מהיר לא מיועד להגדיל את הסיכויים של צד אחד, או צד שני לנצח במשפט, כי אם לקצר את הזמנים הארוכים והבלתי אפשריים לפעמים, בהם נאלצים עובדים לעמוד, כאשר הם מנסים לדרוש את הזכויות המגיעות להם לפי חוק – מהמעסיק שלהם.

 

לסיכום

כדי להחליט אם כדאי לכם לפנות להליך משפטי מהיר, או להשאיר עם בתי המשפט והדיונים הרגילים, מומלץ להתייעץ עם עורך דין לענייני עבודה, אשר יכול לנתח את המצב שלכם באופן מקצועי, להעריך את הסיכוי שלכם לנצח במשפט ולקבל פיצויים ואף את גובה הפיצויים, כדי להחליט אם הליך מקוצר יעשה עמכם חסד, או יפגע בסיכויים שלכם.

כיצד קיום יחסי מין משפיעים על הבריאות
כיצד קיום יחסי מין משפיעים על הבריאות?

פעילות מינית, ממלאת תפקיד מכריע בבריאות וברווחה הכללית, ומשפיעה על היבטים שונים של בריאות גופנית, נפשית ורגשית. עיסוק בפעילות מינית סדירה נקשר למספר יתרונות בריאותיים גופניים, כולל שיפורים בבריאות הלב

קרא עוד >>
מתי ישנה עילת לתביעה ברשלנות רפואית
מתי ישנה עילת לתביעה ברשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא סוגיה מורכבת ורגישה במיוחד המתעוררת כאשר אנשי מקצוע בתחום הבריאות אינם עומדים בסטנדרט הטיפול המצופה בתחומם, וכתוצאה מכך נגרם נזק כלשהו למטופלים. בעוד שספקי שירותי בריאות, רופאים

קרא עוד >>