אילו סמים נחשבים כמסוכנים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

ברחבי העולם ההתייחסות לצריכת סמים חופשית במדינה עומדת בהרבה סימני שאלה. ברוב מדינות העולם השימוש בסמים מהווים עבירה על החוק. ישנם חומרים הנחשבים על פי המדע סמים כגון – קפאין וניקוטין, אשר נחשבים דבר שכיח וחוקי לחלוטין אך למעשה אינם מהווים עבירה על החוק ולכן גם אין הרבה הבנה של האזרח שהם למעשה סמים לכל דבר. צריכת סמים היא אחד האתגרים המשמעותיים ביותר שרשויות ברחבי העולם נאלצות להתמודד איתם.

כ – 22 אלף אמריקאים מתים מיד שנה מצריכת יתר של סמים קשים. בשנת 2015 חיו בישראל כ – 12 אלף אנשים מכורים לסמים, על פי מחקר המופיע באתר הכנסת. בעיה נוספת נובעת מכך שרוב המשתמשים שייכים לאוכלוסיות אשר מוגדרות מוחלשות מבחינה חברתית ולכן היחס להם לא מספק. אלו סמים נחשבים כמסוכנים באמת? הוסיפו לקרוא וגלו את כל הפרטים.

 

מה זה סם?

שימוש בסם הינו לכדי השפעה על הגוף שלנו. סם הינו חומר אשר נטילתו משפיעה על גוף האדם. השימוש בסם הוא לרבות בכדי לגרום הנאה, שינוי במצבי תודעה ושינויים במצב הרוח. קיים מגוון רחב מאוד של סמים אשר משמשים כתרופות או במטרה טיפולית ולכן כל אלה מפוקחים על ידי מוסדות רפואיות במדינה. הקו בין סמים חוקיים ללא חוקיים כביכול מאוגן מאחורי איזושהי הבנה של מה משפיע באיזה אופן על האדם והרצון לשמור על האזרחים, אך בפועל אין הדבר מאוד נכון.

קיימת חוסר הסכמה מאוד גדולה ביחס לסמים בקהילות רפואיות שונות, מדינות שונות וכן גם בתוך משרדים רפואיים קטנים יותר במדינות. כיום ניקוטין הנמצא בסיגריות, קפאין מהווים סמים חוקיים ורוב האזרחים אינם יודעים שעל פי המדע מדובר בסמים של ממש. ישנם סמים שמיודעים לספורטאים, קנביס שמשומש לטיפול במחלות קשות וכדומה. בסופו של דבר נראה שמדובר בלגיטימציה חברתית. כך או כך קיימת שורה של סמים קשים אשר ברוב מוחץ נחשבים מסוכנים מאוד.

 

הסמים המסוכנים ביותר

כפי שנאמר, קיימת רשימה של סמים קשים מאוד שעל פי רוב ובאופן חד משמעי נחשבים לסמים מסוכנים מאוד והינם מחוץ לחוק. נציין לפניכם כמה מהם:

  • קרוקודיל: מדובר באחד הסמים הכי מסוכנים הקיימים בשוק והוא נפוץ ברוסיה. מדובר על סם זול יותר מהרואין ולכן יותר פופולארי אשר ממכר ברמה יוצאת דופן את המשתמשים שלו ומותיר אותם בעלי תסמינים קשים מאוד ותופעות לואי.
  • קריסטל מת': אחד הסמים הוותיקים והקשים ביותר בשוק. במלחמת העולם השנייה הרבה חיילים השתמשו בו בכדי להישאר עירניים. מאוחר יותר, שווק כסם הרזייה עד שיצא מהחוק בשנות ה – 70. כיום, סם זה נפוץ מאוד במקסיקו.
  • קראק קוקאין: הסם הפופולארי הזה פרץ אחרי שמחירי הקוק צנחו. בשיא הפופולאריות של הסם היו כ – 10 מיליון צרכנים שלו רק בארצות הברית.

 

כדורים ומזרק