טיפים לבחירת בר מים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

לפי הנתונים הסטטיסטים, למעלה מ75% מבתי האב בישראל לא שותים מי ברז, אלא צורכים בקבוקי מים או מחזיקים מתקן מים מסוננים.

בין הסיבות לכך אפשר למנות את היתרונות הבריאותיים, הנוחות, הטעם, והחשש מזיהומים שונים.

אלא שכשמנסים לבחור בר מים אחד בין כל שפע הדגמים שבשוק, הלקוח הממוצע מוצא את עצמו תוהה איך בעצם יודעים איזה בר מים עדיף לבחור. אז איך עושים את זה? אספנו עבורכם את הטיפים החשובים ביותר בנושא:

 

תו תקן

הדבר הראשון שחשוב בעצם כשאנחנו בוחרים בר מים הוא איכות המים. לכן כשאתם בוחרים מתקן מים חשוב שתוודאו שהוא עומד בתקנים של מכון התקנים הישראלי. התו שחשוב ביותר שתוודאו שיש במכשיר הוא תו התקן הישראלי 1505. שימו לב שלפעמים החברות מציגות כאסמכתא רק את תו תקן 900, שנוגע רק לבטיחות מוצרי חשמל לשימוש ביתי, וזה לא מספיק.

 

אנלוגי או דיגיטלי

כשאנחנו מדברים על בר מים, צריך לדעת שקיום קיימים בשוק שני סוגים שונים של ברי מים: אנלוגים ודיגיטליים. מה בעצם ההבדל בניהם?

בר המים האנלוגי הוא המתקן הישן יותר שכולנו מכירים, שמופעל בצורה ידנית על ידי ברזים וידיות. המתקן מתאים יותר לאוכלוסייה דתית, שחוששת אולי מבעיות של שימוש במכשיר אלקטרוני בשבת. החיסרון המובהק שלו הוא הצורך להחליף את גלוני המים הכבדים ולהכניס אותם לתוך המתקן.

בר המים הדיגיטלי הוא המכשיר האסטטי והקטן יותר שלמעשה מסנן את המים שנמצאים בברז. ניקח לדוגמא את בר המים תמי 4:  המכשיר כולל מסך מגע מלא, מאפשר לבחור את טמפרטורת המים ומספק אפשרות מובנית למים ברמות גיזוז שונות (סודה, למעשה).

אז מה עדיף? זו כבר תלוי בכם, אך אלו האפשרויות המרכזיות שעל הפרק.

 

עיצוב וצבע

אם המטבח שלכם מעוצב או שההיבט הוויזואלי במטבח חשוב לכם, כדאי לשים לב שהיום בר מים הוא הרבה יותר מעוד מכשיר שנועד רק כדי לספק מים איכותיים. בר מים מהווה שדרוג למטבח וכיום קיימים בשוק מספר דגמים בעיצוב מודרני ונקי שמשתלב נהדר על השיש במטבח, וכולל פיצ'רים מתקדמים כמו צג דיגיטלי ומנגנון לשליטה על טמפרטורת המים.

לכן לפני שבוחרים מתקן כדאי לחשוב – איפה במטבח נניח אותו, ומה הצבע האידאלי עבורו שיתאים למטבח?

 

מחיר טוב

ולסיום, אי אפשר בלי מילה על המחיר.  לפני שבוחרים כדאי לשים לב גם לעלות הרכישה של המתקן, גם לעלות ההתקנה החד פעמית שלו, וגם לעלות החודשית של המכשיר (במקרה של מכשיר מים אנלוגי למשל, הדבר תלוי בכמות המים לה אתם זקוקים בחודש).

אם אתם מעוניינים להשוות מחירים בצורה ברורה יותר, כדאי לבדוק לפני כן באתרים שעושים בדיוק את זה, כמו SmartCut, שמאפשר לראות בצורה ברורה את המחירים השונים.

 

מכשיר מים