הדוד המתאים ביותר לגג שלכם

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

במציאות של היום, אין כמעט בית בישראל שלא משתמש בדוד על מנת לקבל אספקה של מים חמים בכל זמן נתון. ההבדל היחיד הוא בסוג הדוד שבו משתמשים – דוד שמש, חשמל או גז, כאשר לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות. כיצד תוכלו לדעת מהו הדוד המתאים לבית שלכם?

 

דוד שמש

דוד השמש הוא הדוד הנפוץ ביותר בישראל, והוא מותקן בערך ב- 85 אחוזים מכלל משקי הבית בישראל. אחת הסיבות לכך היא שישנו חוק שמחייב להתקין דוד שמש בכל בית ובניין בו זה מתאפשר (כאשר הגג מספיק גדול על מנת להכיל את הדוד), וכן בגלל שישראל היא מדינה שטופת שמש – וחבל לא לנצל את אור השמש הטבעי על מנת להפיק ממנו מים חמים.

דודי השמש מגיעים במספר גדלים, שמשתנים בהתאם לכמות הנפשות בבית – החל מ80 ליטר לשתי נפשות ועד 200 ליטר לשש נפשות.

 

דוד חשמל

דוד חשמל הוא הסוג השני הכי נפוץ בישראל, ולרוב הוא מותקן במשולב עם דוד השמש. הוא זה שאחראי על כך שגם בימי החורף הסגריריים תוכלו להנות ממים חמים, ללא תלות באור השמש. עם זאת, הוא צורך יותר חשמל ומבזבז אנרגיה.

גם דוד החשמל מגיע בגדלים שונים – החל מ30 ליטר לאדם אחד ועד 200 ליטר לשישה בני אדם.

 

דוד גז

זהו סוג הדוד הנדיר ביותר בישראל, שעלותו היא גם היקרה ביותר. עם זאת, הוא היעיל ביותר מבחינת חימום המים – הדוד מכיל להבה מאש אמיתית שמתחילה לעבוד כאשר פותחים את ברז המים החמים. הלהבה מחממת את המים תוך זמן קצר ביותר, כך שכמעט ולא תצטרכו להמתין עד שיגיעו אליכם מים חמים.

 

לא בטוחים איזה סוג דוד לקנות? תוכלו להתייעץ עם גורם מקצועי

סוג הדוד אותו תבחרו תלוי בסוג הגג שלכם – האם מדובר בגג רעפים או גג שטוח, וכן בגודל שלו והאם יכול להכיל את גודל הדוד הרצוי. לאחר שבודקים את סוג הגג, תוכלו לבחור את סוג הדוד אותו אתם מעוניינים לקנות, בהתאם ליתרונות ולחסרונות של כל סוג דוד.

את ההתייעצות תוכלו לעשות עם גורם מקצועי, מתקין או טכנאי דודים מוסמך, שעוסק בתחום הדודים ביום יום ומודע לכל הנתונים השונים – ולכן הוא ידע להתאים לכם את הדוד שעונה על דרישותיכם בצורה הטובה ביותר. באותו גורם מקצוע תוכלו להשתמש גם על מנת להתקין את הדוד.

לפני התקנת הדוד יש לוודא כי הדוד החדש נושא תו תקן – שהוא אישור ממכון התקנים הישראלי, שמעיד על כך שהדוד עבר את כל הבדיקות הדרושות והוא בטוח וכשיר לשימוש.

מידע נוסף על עולם הדודים, הסוגים והגדלים, תוכלו למצוא באתר האינטרנט https://www.myim.co.il. בכניסה לאתר תוכלו אף להזמין טכנאי דודים מוסמך, אמין ומקצועי!

 

דוד חשמל