האם יש ריהוט שמפריע לאקוסטיקה נקייה בבית שלכם?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

כאשר מתייחסים למקומות סטריליים או הגיינים, רבים מאיתנו מעלים בדימיונם מקומות לבנים בהירים ומצוחצחים למשעי. עם זאת, יש מימד נוסף שיש לתת עליו את הדעת אם ברצונכם להפוך את מרחב המחייה הביתי שלכם למפלט של ממש מתלאות היום, כזה שיסייע לכם למצוא את השקט והשלווה שכה חסרים לכם בחיי היום יום. הממד הזה עוסק בצליל, כיצד הוא נישא בחלל החדר וכיצד חלל החדר מבודד אותכם מרעשים חיצוניים. מדוע זה חשוב וכיצד ניתן לדאוג לאספקט זה בעת עיצוב חלל הבית? כל זאת ועוד בכתבה שלפניכם.

 

מהי הבעייתיות הגדולה הטמונה במפגעי רעש?

בימים עברו הסתכלו על מפגעי רעש כאל לא יותר מהמלצה והעדפה אישית. עדות לכך ניתן למצוא בחוק הבלתי כתוב שאין להרעיש ולהפריע למנוחת השכנים בין שתיים לארבע, חוק לא רשמי שאנשים רבים משתדלים לקיים עד ימינו. כיום ישנן תקנות רעש אשר העובר עליהן עשו אף לקבל קנס, שכן הנזקים הגדולים שעשויים להיווצר מרעש וצלילים מסוימים החלו להתגלות ולהתבהר. כך למשל:

  1. מפגעי רעש נזק ארוך טווח

חשיפה למפגעי רעש מסוימים עשויה להוביל לשלל בעיות בריאותיות, לעודד עקה וחרדה, להוביל לתופעה של טינטון שבאה לידי ביטוי בשמיעת רעש וזמזום בלתי פוסקים כל העת שאין להם מקור חיצוני, ואף לפגיעה לצמיתות בשמיעה או אובדן שמיעה מוחלט.

על כן עובדים באתרי בנייה ומפעלים בהם פעולות מכונות מרעישות, עובדי במה בקונצרטים וחובבי הופעות שפוקדים מופעים וקונצרטים על בסיס קבוע חייבים להיזהר ולהשתמש באטמי אוזניים על מנת להימנע מפגיעה קשה בבריאות שלהם.

  1. אוכלוסיות רגישות

כיום ידוע כי אנשים אשר סובלים מתסמונות מסוימות עשויים לגלות רגישות יתר לצלילים ורעשים שונים. כך למשל חלק מהאנשים אשר מתמודדים עם אוטיזם לא יכולים לתפקד במצבי רעש שעבור מרבית האוכלוסייה נחשבים כרעש מינורי לכל היותר. המודעות העולה והרצון להתאים את סביבת החיים שלנו לאנשים מכל הסוגים העלתה את הנכונות לערוך שינויים אשר יאפשרו גם לאנשים שכאלה לתפקד ולקחת חלק פעיל בחיי הקהילה והחברה.

 

היתרונות בתכנון אקוסטי נכון

מעבר למקל שבא לידי ביטוי במפגעים שיוצרים חללים בעלי אקוסטיקה בעייתית, יש גם גזר שכן שיפור האקוסטיקה בחללי הבית שלנו יכולה לסייע לנו להנות הנאה שלמה יותר מחללים אלו. כך למשל נוכל לראות סרטים ולהבין את הנאמר בהם ביתר קלות, ולארח כמויות אנשים גדולות יותר מבלי לפגום ביכולת שלנו לתקשר עם האנשים הסובבים אותנו.

 

שיקולים אקוסטיים בעת בחירת ריהוט

העדיפו לבחור רהיטים נמוכים ועל מנת להימנע ממפגעי רעש הוסיפו צמחייה רבה ופריטים רכים כגון כריות והדומים מרופדים אשר יספגו את הרעש שנוצר בבית שלכם ולא יטרידו את מנוחת השכנים. באופן כזה תוכלו להנות מסביבה נעימה ומרגיעה ולהנות מיחסי שכנות טובים.

אם אתם זקוקים לספות חדשות, עציצים לבית או כריות חדשות או שאולי סתם בא לכם להתפנק בפריטי עיצוב ודקורציה חדשים בחנות רהיטים – הבית של עידה תוכלו למצוא את כל מה שחלמתם עליו.