איך משקמים נזקי מים בבית?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

נזקי מים כגון נזילות, רטיבויות והצפות יכולים להיות בעלי השלכות חמורות ולפגוע באיכות החיים שלנו. שיקום נזקי מים הוא קריטי לבריאותם של דיירי הבית, למניעת בעיות עתידיות במכשירי חשמל שונים, וגם למניעת נזקים מצטברים למבנה. איך משקמים נזקי מים בבית, והאם יש מה לעשות כדי למנוע אותם? כל המידע במאמר הבא!

 

מהם נזקי מים בבית?

נזקי מים יכולים להתבטא בצורת קורוזיה של מתכות, עובש וריקבון בקירות, נזקים לקירות גבס, התנפחות רהיטי עץ ועוד. לחצו כאן >>> למידע נוסף. נזקי מים יכולים להתרחש עקב נזילה או רטיבות שקיימת כרגע, אך יכולים להימשך גם במשך חודשים רבים לאחר התרחשות הנזילה ולהמשיך ליצור נזק הדרגתי לרכוש או למבנה. כך למשל, נזקי מים בבית עלולים לגרום ליצירת עובש המסכן את בריאות הדיירים, ועלולים להביא לפגיעה נרחבת ברכוש, ציוד חשמלי, רהיטים וכמובן במבנה עצמו.

 

איך משקמים נזקי מים בבית?

כיום יש מספר שיטות מתקדמות שבאמצעותן ניתן למנוע ולשקם נזקי מים שונים:

בדיקת רטיבות לקירות: לאינסטלטורים מקצועיים יש מכשיר מיוחד המודד את רמת הלחות בקירות, ומאפשר לנו לדעת האם קיימים בהם נזקי מים. במצבים שבהם הלחות עוברת סף מסוים, נדרש לבצע ייבוש לקיר כדי למנוע נזקים עתידיים.

בדיקות מעבדה לקרקע: אחוזי הלחות של הקרקע הנמצאת מתחת לריצוף גם הם יכולים לתת לנו אינדיקציה על סכנה להיארעות נזקי מים שונים.
באמצעות מדידה של אחוזי הלחות נוכל לדעת האם יש צורך בייבוש של הקרקע, כדי למנוע נזקים כמו חלחול ליסודות המבנה שעלול להביא לנזקים חשמליים ולפגיעה באריחים ובקירות.

מניעת נזקי מים: בדיקות תקופתיות עשויות לסייע לכם למנוע נזקי מים עוד לפני שהם מתרחשים. כיום אינסטלטורים משתמשים בשיטות מתקדמות לאיתור נזילות ורטיבויות, והשיטות האלה מתבצעות ללא פירוק והרס למבנה. בין השאר מדובר על איתור נזילות באמצעות מצלמה טרמית, איתור באמצעות גז ועוד.

הרחקת חפצים ורכוש מהרטיבות: ברגע שגיליתם נזקי מים בבית שלכם, אנו ממליצים לפעול מיד להרחקת חפצים ממקור הרטיבות. בין אם מדובר ברהיטים, שטיחים, ספרים וכל חפץ אחר שניתן להרחיק – עשו זאת בהקדם האפשרי כדי למנוע נזק נוסף.

 

הזמינו אינסטלטור מומחה

גם במידה וייבשתם את הנזילה או ההצפה, אין לטעות ולחשוב שנזקי המים ייעלמו להם כלא היו. למים יש נטייה לחלחל לכל מקום, ושם הם יכולים לעמוד, להצטבר ולגרום לעובש וריקבון שעלול לפגוע בבריאותכם ובבריאות הדיירים הנוספים בבית.

כמו כן, נזק קונסטרוקטיבי למבנה שלכם הוא משהו שמתרחש בהדרגה, ולא תמיד תוכלו לראות את ההשפעה שלו בזמן אמת. מסיבות אלה, בכל מקרה שישנו חשד לנזקי מים בבית שלכם, ההמלצה היא להזמין בעל מקצוע מוסמך שיוכל לבצע את הבדיקות הנחוצות ולטפל בהתאם.