תאורה לבית – הכל מתחיל מתכנון נכון של תאורה לבית

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

מכירים את ההרגשה המוזרה הזו כשאתם נכנסים לבית שנראה כאילו הוא עוצב עד הפרט האחרון, אבל יש משהו שלא מסתדר לכם? רוב הסיכויים שמדובר בתאורה. התאמת תאורה לבית כך שתתאים למראה העיצובי של החלל מצד אחד לפונקציונליות שלו מהצד השני, היא הכרחית והיא אף יכולה להכריע האם הבית יראה הרמוני, שלוו, כמו מעין פאזל שנרקם לו יחדיו. או שמא החלל יראה כאילו חסר בו משהו. בשביל להימנע מהטעות הזו חשוב מאוד לתכנון נכון את תאורת הבית.

מתחילים מההתחלה

נקודת ההתחלה היא שונה בהתאם למצב הבית אותו אתם מעצבים או אליו אתם מתאימים את התאורה. אם מדובר בדירה חדשה מקבלן, יש באפשרותכם לבקש לשנות נקודת הארה, להוסיף עוד נקודות או מתגים ובכך להתאים את התכנון הראשוני לצרכים העתידיים שלכם.

עם זאת, אם מדובר בדירה בנויה, או בשיפוץ לדירה הקיימת שלכם, ברוב המקרים זה יהיה יקר ומאוד מלכלך לעשות שינויים בתשתיות. ולכן נקודת ההתחלה כאן היא אל מול החלל הקיים והנקודות הארה והחשמל הקיימות.

חלל מעוצב

צבע וסגנון

בכל מקרה, לדעתי עדיף ראשית לרהט ולעצב את חללי הבית, להבין מהו צבע הקירות אותו תרצו, מהם צבעי הרהיטים ואיפה נתרו פינות לא מאוכלסות. לאחר שהבית עוצב, תוכלו לעובר לשלב השני.

השלב הזה כולל קודם כל למידה ורבה. בתחום התאורה כיום קיימות אינספור אפשרויות. החל מסוג הנורות ועד לסוג גוף התאורה. מומלץ לראות איזה צבע של נורה הכי מתאים לחלל, כשהעדיפות היא ליצור מעין הרמוניה והמשכיות בין כל חללי הבית. כמו כן, שימו לב שישנן נורות רבות שהן חסכוניות ולרוב הן מתאימות לסוגים רבים של גופי תאורה.

מלבד צבע האור שנפלט, שהוא חשוב מאוד, צריך גם לדעת לבחור את צבע וסגנון גוף התאורה עצמו. לכל חלל יש את הסגנון העיצובי שלו. לחלל מודרני בדרך כלל יתאימו גופי תאורה סולידיים יותר, לרוב צמודי תקרה. לחלל כפרי יותר יתאים דווקא שנדליר מעוצב.

לכל אחד מהסוגים של גופי התאורה ישנם מאות דוגמאות, בצבעים שונים, עיצובים שונים וגם מחומרים שונים. כל אלו מאפשרים לכם לבחור בצורה אידיאלית גוף תאורה שיתאים לחלל כמו כפפה ליד.

אל תפחדו לשלב

קיבעון הוא אחת הטעויות הנפוצות והכי פחות טובות בכל דבר בחיים וזה תקף גם כאן בעיצוב התאורה לביתכם. חלל אחד לא חייב להכיל רק גוף תאורה אחד. רבים שוכחים שמלבד גופי התאורה אשר מחוברים לתקרה ולרוב מעניקים את האור המרכזי של החדר ישנן אופציות נוספות שיכולות להיות תוספת מצוינת לכל חלל. דוגמה לכך הן מנורות עומדות, ניתן להעמיד אותן במקומות אפלים יותר בחלל או ליד אזורים אותם תרצו להדגיש כמו פינת האוכל. אופציה נוספת הינה מנורות קיר, אשר יכולות לשדרג את המראה של כל חדר שינה.

בסופו של דבר שתי ההמלצות החשובות ביותר בעניי הן 1. תכנון מוקדם, אל תלכו לקנות לפני שבדקתם, חיפשתם וסיימתם לעצב את שאר החלל (יותר פשוט למצוא גוף תאורה שיתאים מאשר להתאים את כל העיצוב לגוף התאורה). 2. תשלבו, כמה סוגים של גופי תאורה רק ישדרגו את המראה והפונקציונליות של החלל.