על איזה רכבים היברידיים ניתן לקבל החזרי מס?

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

רכישת רכב הינה דבר יקר ולכך מתווסף מס רכישה של הרכב אשר עומד בשיעורים גבוהים בישראל. על מנת לקדם רכבים ידידותיים לסביבה, הוחלט במס הכנסה להפחית במיסוי הרכישה ולתת החזרי מס על רכבים שמזהמים פחות מרכבים אחרים, כשכל זאת למול מס על רכבי יוקרה. אז על אילו רכבים היברידיים תוכלו לקבל החזרי מס? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא.

 

למה יקר לקנות רכב בישראל?

הסיבה העיקרית שבגינה יקר יותר לקנות רכב בישראל לעומת במדינות אחרות בעולם נעוצה בגובה המיסוי שתשלמו על רכישת רכב. מס הרכישה של רכב משתנה בהתאם למחירו ולסוגו, אך כשמדובר ברכב המונע על ידי בנזין, שיעור גובה המס יעמוד על ממוצע של כ-83%. מדובר באחוז מיסוי גבוהה מאוד אשר כמעט ומכפיל את מחיר הרכב שתקנו, וזאת ללא תוספת מס על רכבי יוקרה.

 

על אילו רכבים יש החזרי מס ולמה?

מס הכנסה נותן החזר מס רכבים על רכבים ידידותיים לסביבה אשר רמת הזיהום שלהם נמוכה לעומת אחרים. על כן תוכלו לקבל החזרי מס על רכבים היברידיים, חשמליים, ורכבי פלאג-אין. הסיבה שמס הכנסה נותן הטבות מס על רכבים מסוג אלו, היא על מנת לעודד שימוש ברכבים ידידותיים יותר לסביבה ולשמור על המערכת האקולוגית.

 

על אילו רכבים היברידיים תוכלו לקבל החזרי מס?

עד לשנת 2021, כלל הרכבים ההיברידיים היו מקבלים הטבות מס ועל כן מס הרכישה שלהם עמד על 45% בתוספת של מע"מ בלבד. החל משנת 2022, לא ניתן לקבל החזרי מס על רכבים היברידיים אשר ציונם עומד על 130 (ברמת דירוג זיהום אוויר).

 

איך תקבלו את החזרי המס שמגיעים לכם?

במידה ואתם זכאים להחזרי מס על רכב היברידי שרכשתם, תוכלו להגיש בקשה אצל פקיד השומה או באופן מקוון. לבקשה תצטרכו לצרף את כלל המסמכים הקשורים לרכב, וכן לצרף מסמכים נוספים הנוגעים להכנסות וכן להוצאות שלכם באותה שנת המס.

 

האם כדאי להיעזר ביועץ מס?

הגשת הבקשה להחזרי מס עלולה להיות מורכבת עבור רבים, וזאת היות וישנם מסמכים רבים שצריך להגיש. הגשת הבקשה באופן שאינו נכון ומקצועי, עלולה לגרור את תהליך בחינת הבקשה למשך זמן רב, ואף אתם עלולים לאבד כסף שמגיע לכם. על מנת להקל עליכם ולקצר את משך זמן הבירור, מומלץ להיעזר ביועץ מס מוסמך.

 

החזרי מס על רכבים היברידיים – על מה ולמה?

על מנת לקדם שימוש ברכבים בעלי רמת זיהום נמוכה ביחס לאחרים, מס הכנסה נותן הקלות והחזרי מס רכישה על רכישת רכבים היברידיים. החל מתחילת 2022 לא ניתנות הטבות מס על רכבים היברידיים עם ציון של עד 130. על מנת לקבל את החזרי המס המגיעים לכם, מומלץ להיעזר ביועץ מס.

החזר מס רכבים