עיצוב עגילי יהלומים בהתאמה אישית 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

עולם התכשיטים עבר שינויים נרחבים בעשורים האחרונים, ובשנים האחרונות השינויים הללו מואצים. אחד השינויים העיקריים שעבר התחום, ביחד עם תחומי עיסוק רבים אחרים למעשה, הינו העובדה שחלק ניכר מהתכשיטים מעוצבים כיום באופן אישי, ומותאמים למשתמשים העתידיים בהם. תכשיטים ועגילים שונים קיימים בהיסטוריה מזה אלפי שנים.

לפני כעשר שנים, נמצא בחפירות בעיר דוד עגיל שגילו 2000 שנים. עם זאת, בעבר בלא רחוק היה נהוג עיצוב תכשיטים שאיננו קשור לאדם ספציפי אלא מותאם לדרישות מסוימות או לסוג מסוים של אוכלוסיה. (זאת, למעט מלכים ושועי ארץ, שעבורם היו תכשיטים שונים, ובכלל זה עגילים, מותאמים אישית). נכון להיום עיצוב עגילי יהלומים בהתאמה אישית כמו גם עיצוב של תכשיטים אחרים הפך לדרך עיקרית לרכישת תכשיטים. מהו בעצם העגיל? מה ההבדל בין עיצוב עגילים בהתאמה אישית שתוכלו לרכוש לבין עיצוב גנרי שאיננו מותאם בהכרח לאדם ספציפי? בשורות הבאות נעסוק בעיקר בעגילים שהם אחד התכשיטים העתיקים והנפוצים ביותר בעולם בכלל ובארץ בפרט.

זוג עגילים שחורים

מה זה עגיל ומה הם השימושים שלו

ההגדרה הפשטנית והמקובלת ביותר לעגיל הינה כי העגיל הוא תכשיט הנענד על האוזן. ואולם השינויים והתהפוכות בתפקידים ובייעוד של הפריט הזה הם רבים. בעבר הרחוק שימש העגיל הן כתכשיט בדומה לתכשיט טבעת אירוסין והן ככלי לזיהוי מעמדי של אדם. נכון להיום, העגיל נחשב בעיקר לתכשיט, והשימוש בו מאפיין בדרך כלל נשים. ישנם שני סוגים של עגילים: סוג אחד הוא העגיל  שמוצמד לאוזן באמצעות קליפס, כאשר הצמדה של עגיל באופן הזה איננה דורשת כל פעולה מיוחדת ואין דרישה מקדמית לחירור האוזן לפני השימוש בעגילים מהסוג הזה. הסוג השני של עגילים הוא עגיל שניתן לענוד אותו על האוזן, אך ורק אם האוזן חוררה מראש והותאמה למטרה הזאת. נכון לכתיבת שורות אלה, חלק ניכר מהנשים בעולם בכלל ובישראל בפרט, וכן אחוז מסוים מהגברים בה, הוא בעל אוזניים מחוררות המותאמות לענידת עגילים.

עיצוב עגילים בהתאמה אישית

כחלק מהמגמה הכללית להתאמה אישית של פריטים מסוימים, ובכלל זה גם עגילים, הולכת ומתגברת בשנים האחרונות המגמה של עיצוב עגילי יהלומים בהתאמה אישית. מדובר בדרך כלל בהתאמה של סוג היהלום והגודל שלו, וכן האורך של העגיל ביחס לאוזן. יש נשים המעוניינות שהיהלום יהיה צמוד במלואו לאוזן ויש אחרות המעדיפות עגילי יהלום המשתלשלים מהאוזן למטה. סוג נוסף של עגילים הינו עגילים מרובי יהלומים, כלומר עגילים שיש להם יותר מיהלום אחד הצמוד אליהם. גם החומר שממנו עשוי העגיל עצמו מעבר ליהלום משתנה. יש עגילים עשויים מזהב ויש עשויים מכסף או מחומרים נוספים.

עיצוב עגילים בהתאמה אישית הופך אותם ליקרים יותר מעגילים גנריים או סטנדרטיים. ואולם יחד עם זאת, תכשיטים אלה מסבים הרגשה טובה יותר למי שעונד אותם. זאת, כיוון שהם מהווים חלק ממנו מותאמים עברו באופן אישי הן מבחינת הגודל והן מבחינת המראה.