אבנר קופל בליגת העל

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם

רבים מאמינים כי מהרגע שנכנס אבנר קופל לנעליו של יושב ראש מנהלת ליגת העל בכדורסל, השתנה הענף לטובה. אז מיהו אבנר קופל וכיצד תרם לליגת העל? ומה אתם עדיין לא יודעים על השינויים החשובים כל כך שביצע?

 

מנהלת הליגה

בשנת 2002 הוקמה מנהלת ליגת העל בכדורסל במטרה לטפל בניהול המשחקים תוך מעורבותם הפעילה של מנהלי כלל הקבוצות בליגה. בדומה למנהלת ליגת העל בכדורגל, כאן מטפלים בכל מה שנוגע לצד המנהלי והתפעולי של הליגה – כמו למשל קביעת מיקום הפיינל פור או קבלת החלטות לגבי קיום משחקים בשעות או ימים מיוחדים בשנה, וכן בצד השיווקי – כמו למשל מכירת פרסום במגרשים השונים, עידוד הקהל להגיע ולצפות במשחקים ופעולות לקידום הענף בכלל.

 

שיפור ענף הכדורסל מקצה לקצה

אבנר קופל, שנבחר בשנת 2012 כיושב ראש איגוד הכדורסל ולאחר מכן גם כיושב ראש מנהלת הליגה, קיבל לידיו ארגון סבוך לניהול ודל מאוד בתקציב. אך הגרוע מכל היה היעדר הקהל מהמגרשים במשך תקופה ארוכה. כאיש עסקים חכם וממולח במיוחד, הבין אבנר קופל מיד שכדי לשפר את המצב ולהרים את הענף לגבהים, הוא יידרש לבצע מספר מהלכים דרמטיים: ראשית, הוא החליט להגביר את רף האימונים שבוצע בקבוצות השונות .הוא תמיד האמין בשכלול ופיתוח רמת האימון, על מנת שהשחקנים יחדדו את הרמה המקצועית שלהם וכך יפגינו משחק ראוותני ומסקרן יותר על המגרש, מה שיגרום לצופים רבים יותר לפקוד את המשחקים השונים.

מהלך נוסף היה להתמקד בשחקני נוער מקומיים כעתודה לקבוצות הליגה, על חשבון גיוס שחקנים זרים. המהלך הזה קנה לאבנר קופל לא מעט מתנגדים, בעיקר בשל פעילותם המקבילה של גופים אינטרסנטיים שלחצו עליו להמשיך לפעול מול השחקנים הזרים. אך כאדם נחוש ושאפתן שאיננו מתפשר על טובת הענף, המשיך אבנר קופל במשימתו ולא נשבר תחת הלחץ העצום. למרות הכל, הוא הקפיד לטפח עוד ועוד את מחלקת הנוער, כדי שתשרת בהמשך את הענף ותיצור נבחרות ישראליות ואותנטיות יותר. הרצון לטפח את הנוער התקיים במקביל לתפיסתו האישית של קופל, לפיה צריך לעודד את הנוער להגיע להישגים וכן לטפח כבר בגילאים אלה את המודעות לספורט, תזונה נכונה וניהול אורח חיים בריא ואיכותי.

שחקן מקצועי

 

התרומה הכלכלית של אבנר קופל לכדורסל הישראלי

אבנר קופל הגיע להישגים משמעותיים נוספים כיושב ראש המנהלת. הוא הצליח להשיג תקציבים שמנים לקבוצות על ידי נותני חסות והעביר להן חלק גדול מהכספים שנכנסו מפרסומים במגרשים. ביתרה השתמש עבור רכישת ציוד ומתקנים וכן שיקום המגרשים על ידי פי וי סי חדשים, איטום גגות ותיקון ספסלי הישיבה. בזכות אבנר קופל, משחקים החלו להיות משודרים בשידור חי והקהל ביציעים הלך וגדל.

במבט לאחור מבינים כיום בליגת העל כי אבנר קופל שימש כדמות מפתח שעזרה לענף לשוב לגדולתו הישנה ולסחוף מחדש את הקהל. למרות שנתקל בקשיים רבים לאורך שנות כהונתו, הכל מסכימים כי מדובר באדם שעורר השראה רבה בזכות כישוריו האישיים הכוללים נחישות, שאפתנות, חוש עסקי מפותח ואכפתיות כנה ואמיתית לספורט, לספורטאים ולקהל.